0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی روش تدریس استقرایی در مقطع ابتدایی
نویسندگان :
نگار کاری زاده
1
1- مرکز آموزش عالی بنتالهدی صدر فردوس
کلمات کلیدی :
تدریس، الگوی استقرایی، پیشرفت تحصیلی، روش تدریس نوین
چکیده :
رشد روزافزون دانش بشر و پیشرفتهای شگرف فناوری موجب شده نظامهای آموزشی جهان به دنبال تغییر در ساختار و محتوای آموزشی خود باشند و ضمن کنار گذاشتن روشهای منسوخ و قدیمی به روشهای نوین و فعال تدریس روی آورند؛ تا بتوانند آینده سازانی مستقل، خود اتکا و خودراهبر پرورش دهند. جهان پرتلاطم امروز، به ذهنهایی خلاق و پردازشگر نیازمند است؛ ذهنهایی که بتوانند داده های متعدد و پراکنده را در کوتاهترین زمان ممکن گردآوری، سازماندهی، و ایده های ناب به دست آمده از ادغام اطلاعات را در عمل، اجرایی کنند. بنابراین باید در مدارس از روش های تدریسی استفاده کنیم که این ویژگی ها را در دانش آموزان ایجاد و تقویت کند. این مقاله با هدف بررسی روش تدریس استقرایی به رشته تحریر در آمده است. مقاله حاضر به روش توصیفی تحلیلی و با مطالعه اسناد و منابع موجود نگاشته شده است. برای دستیابی به هدف کلی این پژوهش پس از مروری بر مفاهیم بنیادی آموزش و یادگیری، روش تدریس استقرایی، پیشینه پژوهش های مرتبط با آن مورد مطالعه قرار گرفته و مراحل، آن بررسی شده است. نتایج تحقیق نشان میدهد تدریس استقرایی تاثیر مثبتی بر یادگیری دانش آموزان دارد و موجب تعمیق یادگیری و ابتکار عمل فراگیران میشود
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
رابطه انگیزش تحصیلی با رضایت تحصیلی در دانشآموزان (مطالعه موردی: آموزش و پرورش استان مازندران مقطع متوسطه اول)
هانیه دیو سالار - حیدر غلامی
نقش معلمان در کاهش آسیب های اجتماعی
آمنه مهدی زاده
بررسی نقش هوشمندسازی مدارس بر رشد مهارت های اجتماعی در دانش آموزان
زهره سلیمی - صدیقه طالبی کناری
بررسی معراج پیامبر اسلام نسخه خمسه نظامی مکتب شیراز
محمد ظهرابی
تاثیر آموزش کارآفرینی (مطالعه روی دانش آموزان دوره متوسطه)
فهیمه رضائی
بررسی آموزش مجازی در مقایسه با آموزش حضوری از دیدگاه دانش آموزان متوسطه اول
حسین شکری - حسنی شکری - امیر شیخی
بررسی رابطه تعامل بین معلم و دانش آموز بر سرزندگی تحصیلی، احساس تعلق به مدرسه و بهبود عملکرد تحصیلی دانش آموزان در مدارس ابتدایی
پروین خزائی پول - ماه جبین منصورلکورج
شناسایی تربیت زیست محیطی دانش آموزان در نظام آموزش وپرورش
عصمت زارعی برافتاب - سلمان محمودی - لقمان محمودی
اثر بخشی آموزش راهبردهای خود تنظیمی بر مهارت های اجتماعی و باورهای انگیزشی دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهرستان چالوس
وحید عزیزی - صفورا فروزانی - مریم امینی کیاسری - کیانا عبدالرحیم خباز
کاربرد تفکر انتقادی در تدریس کتابهای درسی از دیدگاه معلمان مدارس راهنمایی در شهرستان گرگان.
نفیسه امین - سارا نظام پرست
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0