0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
نقش معلمان در کاهش آسیب های اجتماعی
نویسندگان :
آمنه مهدی زاده
1
1- آزاد
کلمات کلیدی :
معلمان، آسیب های اجتماعی ، دانش آموزان
چکیده :
این پژوهش به روش توصیفی و کتابخانه ای بر اساس تجربیات و شواهد موجود به بررسی آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان و نقش معلمان در کاهش این آسیب ها می پردازد مدرسه دارای چالشهای درونی و بیرونی می باشد یکی از این چالشها آسیب های اجتماعی است. طرح مساله آسیب های اجتماعی و ضرورت پیشگیری از آن امری اجتناب ناپذیر ، عقلانی، منطقی و آینده نگرانه است و معلمان نمی توانند نسبت به این موضوع بی تفاوت باشند زیرا دانش آموزان مهم ترین و حساس ترین سرمایه های ملی این مرز و بوم به شمار می آیندو ضرورت فراوانی وجود دارد که به این امر آسیب های اجتماعی و پیشگیری از آن با نگاهی علمی، پژوهشی و دلسوزانه پرداخته شود. مطالعه آسیب های اجتماعی یکی از موضوعات مهم مورد بحث جامعه شناسی است . آنچه در این مبحث مطرح می باشد این است چه عواملی آسیب های اجتماعی را کاهش یا افزایش می دهد ومعلمان چگونه می توانند آسیب های اجتماعی را در بین دانش آموزان کاهش دهند؟ بنابراین در این مقاله به نقش معلمان در کاهش آسیبهای اجتماعی پرداخته شده است. نتایج حاکی از آن است که معلمان نقش مهمی را در زمینه ارتقای توانمندی و مراقبت از دانش آموزان در برابر آسیب های اجتماعی بر عهده دارند و با ارائه راهکارها و راه حل های مورد نیاز، در رفع آسیب های اجتماعی بپردازیم.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
آموزش الکترونیکی به عنوان یک منبع آموزشی مدرن
مریم بی جا می - مرجان امتیازجو
تاثیر نظریه خودتعیین گری بر افزایش انگیزش خواندن دانش آموزان
مریم خادمیان - محدثه رستم پور برنجستانکی - زهرا قاسم زاده - نرجس لطفی قادیکلایی
تأثیر جلسات شورای معلمان بر بهبود کیفیت عملکرد مدارس استان مازندران
سمانه یزدانی پرائی - مهدی سوادکوهی
بررسی تاثیرگذاری سواد اطلاعاتی معلمان بر رشد شخصیت و توانمند سازی دانش آموزان دبستان آموزش و پرورش ناحیه ی 1 زاهدان
زهرا ابراهیمی شاهرودی - زهرا پودینه بحری - ام البنین پودینه - فرشته رمضانی خیبری
نگاهی گذرا بر سیستم فناوری اطلاعات و ارتباطات در سازمان های آموزشی
شایسته محجرخیری - سیده کلثوم سیدی منش
توسعه فردی مبتنی بر شایستگی توسعه و ارتقاء همکاران مطالعه موردی شهرداری مشهد
مهدی یاراحمدی خراسانی - مهسا شهابی کاسب - امیرحسین ریخته گرزاده
راهکار های توسعة فرهنگ مطالعه و پژوهش در بین معلمان
فاطمه حاجی پور اسی - سمیه میرزاد - آذین جعفرزاده
شیوههای نوین تدریس و تأثیر آن بر آموزش و یادگیری
امیرمحمد رضایی
بررسی کتب علوم دوره ابتدایی از منظر پرورش مولفه های نیمکره سمت راست مغز
مریم طهان - فاطمه محمدی
چگونه توانستم مشکل پرخاشگری کلامی دانش آموزان را با روش بازی درمانی شناختی رفتاری، در کلاس اول کاهش دهم؟
ابراهیم خطیری - سمانه فرهادیان - سیده خدیجه موسوی - آتنا فرهادیان
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0