0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تدوین الگوی کیفی برای توسعه آموزش مجازی در مدارس در مواقع حوادث غیرمترقبه
نویسندگان :
حسن عموزاد مهدیرجی
1
ساجده فدائی ریحان آبادی2
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری
کلمات کلیدی :
آموزش مجازی، سامانه آموزشی الکترونی، مولفه های آموزشی
چکیده :
گسترش روز افزون فناوری و کاربرد گسترده آن در زندگی بشر امروز در دنیای مدرن به طور گسترده ای بر فعالیت های روزانه ما تأثیر گذاشته است. بنابراین هدف پژوهش، تبیین مدل ابعاد آموزش مجازی در مدارس در حوادث غیرمترقبه بود. این پژوهش از نظر ماهیت و روش توصیفی – اکتشافی است. جامعه آماری، کلیه معلمان و کارشناسانی که در خصوص فضای مجازی و شاد فعالیت داشتند میباشد و بر نمونه گیری در دسترس 12 نفر به عنوان نمونه اماری انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها در این تحقیق، مصاحبه نیمه ساختار یافته بود که حاصل این مصاحبه پرسشنامه محقق ساخته با 27 گویه بود. با توجه به اهمیت نقش آموزش در بهبود شرایط زندگی افراد جامعه و برقراری عدالت و به طور کلی تحقق فرآیند توسعه، لازم است فعالان اجتماعی از طریق برنامه ریزی اجتماعیِ کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، در نظام آموزشی نقش ایفا کنند. آموزش مستمر اقشار مختلف جامعه، آگاه سازی جامعه، ورود بزرگسالان بی سواد و کم سواد در چرخه نظام آموزش رسمی و غیر رسمی، توجه ویژه به آموزش مادران با هدف تأمین امنیت و سلامت کودکان، تحقیق و پژوهش در حیطه آسیب شناسیِ نظام آموزشی، شناساییِ کودکان در معرض ترک تحصیل و ممانعت از خروج آنان از چرخه آموزشی و از همه مهمتر ورود مددکارن اجتماعی به نظام آموزش و پرورش از جمله اقداماتی است که زمینه ساز توسعه آموزشی و اجتماعی در جامعه در جهت آموزش بود. نکته قابل استنتاج از این پژوهش در محیط آموزش مجازی در مدارس، رضایت نسبی از محتوی آموزش دروس تئوری و نارضایتی اساسی از دروس عملی است که مستلزم رفع این معایب در بعد فنی و زیرساختی سامانه است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
رابطه بین هوش اخلاقی با توانمندی روانشناختی معلمان مقطع ابتدایی منطقه مرند در سال تحصیلی 1401-1400
ابراهیم اکبری لیواری - معصومه اسماعیلی - فاطمه جهدی
سوخت و ساز و مصرف مواد مغذی در نوجوانان و جوانان در ورزش: کربوهیدراتها
دانیال تارمست
تقویت هویت ملی واجتماعی دانش آموزان با استفاده از نقش بازگویی قصه های پدر و مادربزرگ های خانواده
جلیل سالک ذوقی - مظاهر فرمانی
بررسی روش هایی بکارگیریآموزش مجازی در ارتقای فرآنید یاددهی یادگیری دانش آموزان مدارسابتدایی در سال تحصیلی 1399
لیلا بیژنی کشکک - آزاده پورزال - شیما حسنی
آموزش مجازی و رویکرد های نوین
سمیه کرباسی راوری
مروری بر آینده پژوهی برنامه آموزش همراه با تولید
بهناز شاه بیگی گیل کلایی - مهرزاد باروج کیاکلایی
الگوی استقرار مدیریت دانش در مدرسه مبتنی بر رویکرد لی و چوی
شیما نیک نژاد
بررسی تاثیر آموزش و پرورش در فرایند های اجرایی و اموزشی پدافند غیر عامل
مسعود جهاندیده - عاطفه رچبی
ارزیابی برای یادگیری در مقابل ارزیابی یادگیری: کلیدی برای موفقیت ها و بهبود آموزشی در کلاسهای درس
بهرام مقدس
عوامل موثر بر تربیت فرزندان
سیده هما حسینی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0