0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
الگوی استقرار مدیریت دانش در مدرسه مبتنی بر رویکرد لی و چوی
نویسندگان :
شیما نیک نژاد
1
1- سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی
کلمات کلیدی :
مدیریت دانش، مدرسه، الگوی لی و چوی.
چکیده :
فرآیندهای مدیریت دانش در حل مساله، یادگیری پویا، برنامهریزی و تصمیمگیری به سازمان کمک میکند. مدرسه به عنوان اصلی ترین محیط یادگیری در نظام تعلیم و تربیت همواره با مقوله مدیریت دانش در ارتباط بوده است. هدف مقاله حاضرارائه الگوی استقرار مدیریت دانش در مدرسه است و می کوشد تا با استفاده از روش توصیفی– تحلیلی، مولفه های اصلی مدیریت دانش را مشخص کند و با معرفی و تبیین مشخصات ومولفههای الگوی لی و چوی به عنوان یکی از الگوهای مطلوب مورد توافق صاحب نظران حوزه مدیریت دانش، الگوی استقرار مدیریت دانش در مدرسه را پیشنهاد دهد و مولفه ها و اجزای آن را مشخص نماید. رویکرد مقاله با توجه به ماهیت موضوع تحقیق، کیفی میباشد و برپایه مطالعه اسنادی و به شیوه تحلیلی به انجام رسیده است. برای نگارش مقاله ازبررسی و تحلیل مقاله ها و پژوهش های معتبر به زبان فارسی و انگلیسی استفاده شده است. یافتهها نشان داد که الگوی استقرار مدیریت دانش در مدرسه مبتنی بر الگوی لی و چوی از دو بخش فرآیند های دانش و بخش توانمندسازهای مدیریت دانش تشکیل شده است. در الگوی پیشنهادی نیروی انسانی مدرسه، عوامل سازمانی در مدرسه، فرهنگ مدرسه و فناوری اطلاعات در مدرسه به عنوان متغیرهای توانمندساز می باشند و شناسایی، یادگیری، توسعه، تسهیم، کاربرد، ارزیابی، حذف، نگهداری دانش از مولفه های اصلی مدیریت دانش در مدرسه می باشد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
آسیبشناسی شبکه اجتماعی آموزش دانشآموزان (شاد)
بشری مطلق مهاوی - خلیل زندی
شیوههای مؤثر تشویق و تنبیه دانشآموزان و آثار تربیتی آن
سمیه علیزاده - سکینه حیدری - سیده لیلا موسوی - علی نیاورانی
شیوه های جدید تدریس کتابهای درسی و چالش های آن
مهدیس شاهینی
مقایسه آگاهی واجی، سرعت پردازش و حافظهی فعال در دانش آموزان با و بدون مشکلات کندنویسی دوره ابتدایی
طاهره آقاپور جویباری
فناوری های نوین و بهبود کیفیّت یادگیری فراگیران در مدارس هزاره جدید
مهدی کاظمی - اعظم حیدری
نقش معلمان در ارتقای فراشناخت دانشآموزان در آموزش ریاضیات مبتنی بر حل مساله
حمیده عبدالهی لاشکی - سیما سیمیاری
آسیب شناسی اجرای طرح پروژه های علمی دانش آموزان دوره ی ابتدایی ( جشنواره ی جابربن حیان ) و ارائه ی راهکار برای آن
عباس کارگر - فرشته یدالهی
دیوارهای قابل نوشتن و افزایش یادگیری: دیوارها درس می دهند
فرشته هدایتی - بهروز رودبارکی
رابطه بین پذیرندگی شغلی و کمال گرایی در بین مدیران و معاونین مدارس ابتدایی مازندران
حاتمه رجبی نیا - جعفر نصیر ناتری
مزایا و معایب آموزش مجازی
هدیه صفریان زارع
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0