0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تدریس ریاضی و علوم تجربی مقطع ابتدایی به کمک نرمافزار آموزشی و آزمایشگاه مجازی
نویسندگان :
مهسا رضایی
1
1- آموزش و پرورش شهرستان چالوس
کلمات کلیدی :
روش تدریس،نرم افزارهای آموزشی،آزمایشگاه مجازی،مقطع ابتدایی
چکیده :
در یادگیری باید به این امر توجه داشت که هنگامی یادگیری مؤثر واقع میشود که دانش آموزان در یادگیری درگیر شوند؛ زیرا یادگیری نتیجه تجربه است. امروزه با گسترش فضای مجازی و باوجود محدودیتهایی که آزمایشگاه ها و تجهیزات آزمایشگاهی مدارس دارند، یکی از بهترین راه های آموزش از طریق تجربه، استفاده از آزمایشگاه مجازی است. شبیهسازی طبیعت با استفاده از نرمافزارهای مختلف و بازیهای رایانه ای موجب رشد مهارت و نگرش های علمی دانش آموزان میشود. از طرفی پیشرفتهای جهانی در فناوری اطلاعات و ارتباطات باعث گسترش وسیع فرصتهای یادگیری و دسترسی به منابع تحصیلی و آموزشی شده است. بکارگیری این فناوریهای جدید موجب تسریع و تسهیل فراوان در تعلیم و تربیت شده است. امروزه نظام آموزشی كشور به مدرسهای نياز دارد كه با بهرهگيری از فناوری اطلاعات و ارتباطات، امکان يادگيری پيوسته را فراهم نموده و فرصتهای نوينی را در اختيار افراد برای تجربهی زندگی در جامعه اطلاعاتی قرار دهد، به گونهای كه اين فناوريی نه به عنوان ابزار، بلکه در قالب زیرساخت توانمندساز برای تعليم و آموزش حرفهای محسوب شود. هدف از مقاله حاضر مطالعه تأثیر شیوه تدریس با استفاده از آزمایشگاه مجازی و نرمافزارهای آموزشی بر یادگیری درس ریاضی و علوم در دوره ابتدایی است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نوآوری و كارآفريني در نظام آموزش و پرورش
فخرالسادات حلمی - محمد اسماعیل نصرآبادی
فناوری اطلاعات و ارتباطات
راضیه قنبری
بررسی دلایل ضعف درس املاء در کلاس درس مدارس ابتدایی شهرستان اندیکا در دوران کرونا
مهناز بابادی - هدایت حسین پور - فرزانه بابادی
مروری بر منطق فازی
مژگان اسلامی نسب - راضیه باب الحوائجی
بررسی و تحلیل شاخصهای حاکمیت و قدرت سایبری ملی
حسین باقری - محمد رضا کریمی قهرودی - محمد رضا ولوی
مقایسه آموزش مجازی با آموزش حضوری
سید علی اصغر پرستاران - مریم پرستاران - زینب درویش نوری - هاجر فدوی - رودابه جانعلی پور عمران
رابطه مدیریت مسیر شغلی با فلات شغلی کارکنان دانشگاه فرهنگیان
سید محمد اندرامی - فرشیده ضامنی
بررسی نقش معاون در پیوند میان مدرسه و جامعه
لیلا انگشتان - سمیه کوچ پی ده
چگونه توانستم گوشه گیری و کمرویی را در رضا دانش آموزان کلاس چهارم دبستان شهیدان نوروزی و رضایی را حل کنم؟
محمد علی پور آتنی
پیشرفت تحصیلی، تکالیف درسی و یادگیری
خدیجه موسوی - پریا میردار مکاری - فاطمه فتاحیان
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0