0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی عوامل موثر بر توسعه خلاقیت دانش آموزان
نویسندگان :
امید مرادی شورکایی
1
سید یوسف ساداتی پایین رودپشتی
2
1- آموزش و پرورش جویبار
2- آموزش و پرورش جویبار
کلمات کلیدی :
ﺧﻼﻗﻴﺖ، تفکر، ﺩﺍﻧﺶﺁﻣﻮﺯﺍﻥ
چکیده :
هدف اصلی تحقیق حاضر شناسایی و تبیین عوامل موثر بر خلاقیت و را ه های پرورش آن در دانش آموزان می باشد. روش تحقیق توصیفی و کتابخانه ای و براساس مطالعه کتب و مقالات علمی مرتبط به شناسایی هریک از عوامل پرداخته شده است که مهم ترین را های ایجاد خلاقیت آموزش صحیح و کاربردی می باشد. آﻣﻮزش در ﺗﻮﺳﻌﻪ و ﺗﻘﻮﻳﺖ ﺧﻼﻗﻴﺖ ﺑﺴﻴﺎر ﻣﺆﺛﺮ اﺳﺖ و اﻳﻦ ﺗﻮاﻧﺎﻳﻲ را ﻛﺎﻫﺶ ﻳﺎ اﻓﺰاﻳﺶ ﻣﻲدﻫﺪ. ﻛﻠﻴﻪى روانﺷﻨﺎﺳﺎن و ﻣﺤﻘﻘﺎن اﻋﺘﻘﺎد ﺑﻪ وﺟﻮد ﺗﻔﻜﺮ ﺧﻼق در ذات ﺑﺸﺮ دارﻧﺪ و اﻳﻦ ﻣﺮﺑﻲ اﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺎ اﺑﺘﻜﺎرات و روشﻫﺎى ﺧﻼق ﺧﻮد اﻳﻦ اﺳﺘﻌﺪاد را ﺑﺎرور ﻧﻤﺎﻳﺪ. ﺑﻨﺎﺑﺮاﻳﻦ ﻳﻜﻲ از وﻇﺎﻳﻒ اﺳﺎﺳﻲ ﻣﻌﻠﻤﺎن، ﭘﺮورش ﺗﻔﻜﺮ در داﻧﺶ آﻣﻮزان اﺳﺖ. آﻧﺎن ﺑﺎﻳﺪ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﻓﻜﺮى را ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻣﺤﻮر ﺗﺪرﻳﺲ و آﻣﻮزش ﺧﻮد در ﻧﻈﺮ ﺑﮕﻴﺮﻧﺪ. ﻛﺴﺐ ﻋﺎدات درﺳﺖ ﻳﺎدﮔﻴﺮى در ﺧﺮدﺳﺎﻟﻲ و در ﺳﺎلﻫﺎى ﻧﺨﺴﺘﻴﻦ ﻧﻈﺎم آﻣﻮزﺷﻲ ﺷﻜﻞ ﻣﻲﮔﻴﺮد و در ﻃﻮل ﺣﻴﺎت اﻧﺴﺎن ﺗﻘﻮﻳﺖ ﻣﻲﺷﻮد. ﻣﻬﺎرتﻫﺎى ﺷﻨﺎﺧﺘﻲ درﺳﺖ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﮔﻮش دادن، اﻧﺪﻳﺸﻴﺪن، اﺳﺘﺪﻻل ﻧﻤﻮدن، ﺗﻔﻜﺮ ﺧﻼق و ﺟﺴﺖ وﺟﻮﮔﺮى از ﺟﻤﻠﻪ ﻋﺎدات درﺳﺖ ﻳﺎدﮔﻴﺮى اﺳﺖ و ﻣﺴﺆﻟﻴﺖ ﺳﻨﮕﻴﻦ ﭘﺮورش اﻳﻦ ﻣﻬﺎرﺗﻬﺎ در ﺟﻮاﻧﺎن ﺑﺮ ﻋﻬﺪه ى ﻧﻈﺎم آﻣﻮزﺷﻲ اﺳﺖ.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی رابطه بیش فعالی در سلامت جسمی و روحی دانش آموزان
سجاد رضائی آلی - حسن وکیلی ازغندی - رضا صادقی
مروری بر برون داد قصه گویی در تبعات داخل و خارج
رقیه ذبیحی
رابطه بین هوش سازمانی و فرسودگی شغلی معلمان مدارس ابتدائی
سهلا ازوجی - سهیلا کیادلیری - سعید روحانی - عاطفه حاجی تبار
بررسی اثربخشی موسیقی درمانی بر اضطراب و پرخاشگری افراد مبتلا به سندروم پیش از قاعدگی
سمیه صادقی - محمود اکبری
تقویت آموزه های دینی دانش آموزان جهت پیشگیری از رفتارهای پرخطر با رویکرد سبک زندگی اسلامی
کامبیز کلهر - زهره نصیری
معرفی یک شیوه جدید نمره دهی و ارزشیابی
فهیمه حقانی
چگونه توانستم کلاسم را مدیریت و رفتار دانش آموزانم را اصلاح کنم؟
مریم برزگر
چگونه توانستیم اضطراب و حس معلم هراسی فاطمه (پایه اول) از مربی ورزش را با سیاست مدبرانه کاهش دهیم؟
اشرف السادات آقاجانیمیر - ناصر اکبرنژاد بصرا
مقایسه تزیین آموزش به روش ترکیبی و سنتی در یادگیری دانش آموزان
خدیجه معصومی فر - سیده زهرا عزیززاده
تأثیر تدریس به شیوه سازنده گرایی بر سرزندگی تحصیلی: یک مطالعه نیمه آزمایشی
لیلا نجارکریمی - مصطفی صفری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0