0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
مقایسه تزیین آموزش به روش ترکیبی و سنتی در یادگیری دانش آموزان
نویسندگان :
خدیجه معصومی فر
1
سیده زهرا عزیززاده
2
1- دانشگاه پیام نور بهنمیر
2- دانشگاه پیام نور بهنمیر
کلمات کلیدی :
تدریس سنتی،یادگیری الکترونیکی،مقایسه،روش ترکیبی،دانشجو
چکیده :
از آنجایی که یادگیری ترکیبی، تلفیقی از نقاط قوت دو شیوه آموزش سنتی و الکترونیکی می باشد. این مطالعه با هدف مقایسه تأثیر آموزش به روش ترکیبی و سنتی در یادگیری دانشجویان ارشد دانشگاه پیام نور انجام گرفت. روش ها: این مطالعه آزمایشی با استفاده از طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل مبتنی بر کلاس درس LMS انجام گرفت. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان ارشد دانشگاه پیام نور مرکز شیراز در نیمسال اول سال تحصیلی ۹۸-۱۳۹۷ به تعداد ۳۰ بود که با کمک روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای به دو گروه آزمایشی و کنترل (هر گروه ۱۵ نفر) منتصب شدند. داده ها با استفاده از آزمون های او آنالیز کوواریانس از طریق نرم افزار آماری SPSS تجزیه و تحلیل شدند. یافته ها: نتایج نشان داد که بین پیشرفت تحصیلی دانشجویان در گروههای آزمایش و کنترل در نمرات پیش آزمون و پس آزمون تفاوت معنی داری وجود دارد ( ۷/۷۵۶=f در سطح آلفای ۰/۰۵). همچنین نتایج حاکی از برتری میانگین گروه آزمایشی ( ۱۴/۰۹۸۷) در ارزیابی نهایی نمرات محیط یادگیری ترکیبی در مقایسه با آموزش سنتی بود (۱۲/۹۳۶۱)، به میزان ۱/۳۸۰۶ نمره بود. نتیجه گیری: آموزش ترکیبی به دلیل تلفيق نقاط قوت دو شیوه آموزش سنتی و الکترونیکی، تصویر سازی ذهنی، خود تنظیمی و خود انگیزشی یادگیری در دانشجویان در مقایسه با آموزش صرف سنتی، می تواند بر کیفیت یادگیری در قالب حفظ و نگهداری نمرات اثرگذارتر باشد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
عملگر پوشیده شده توابع لگاریتمی خاکستری
داود درویشی سلوکلایی - سیده کبری حسینی
پیشرفت تحصیلی، تکالیف درسی و یادگیری
خدیجه موسوی - پریا میردار مکاری - فاطمه فتاحیان
الگوی استقرار مدیریت دانش در مدرسه مبتنی بر رویکرد لی و چوی
شیما نیک نژاد
ماهیت گفتار درونی
امیرعباس بابکیان پور - فریبا منظمی تبار
بررسی رابطه اخلاق حرفه ای و رهبری توانمند ساز در مدارس استان مازندران
ربابه غلامی - مصطفی عزیزی شمامی - ابراهیم صالحی عمران
اهمیت بکارگیری یادگیری ترکیبی در تدریس معلمان
مهناز خنیفر - سید فرحان حرمشاهی
کیفیت آموزشی زبان انگلیسی در مدارس ایران و ارائه راهکارهایی جهت افزایش سطح کیفی آن
صغرا مرادپور - زهره آقائی نصرلو - یاسر سالاریان
بررسی رابطه انگیزش بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان شهرستان چالوس
مریم نظری
تاثیر تصویر سازی مثبت بر افزایش یادگیری دانش آموزان در دروس مشکل (مطالعه موردی دبستان پسرانه چمران زاهدا ن)
زهرا ابراهیمی شاهرودی - مریم نوری ورمال - مژگان شادوند - منیره سنچولی
فناوری اطلاعات و ارتباطات و رشد اقتصادی
فاطمه محمدی هچرودی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0