0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی تاثیر مدیریت اقتصاد خانواده دانش آموزان ابتدایی جویبار بر مشارکت والدین در دوران و عملکرد تحصیلی در کلاس درس مجازی
نویسندگان :
معصومه حسن پور
1
سید عابدین خدادادی
2
1- دانشگاه فرهنگیان مازندران- پردیس فاطمه الزهرا(س) ساری
2- دانشگاه فرهنگیان مازندران
کلمات کلیدی :
اقتصاد خانواده،مشارکت والدین،عملکرد تحصیلی،کلاس درس مجازی
چکیده :
تعطیلی مدارس ناشی از شیوع جهانی COVID-19 بر رفاه ذهنی کودکان تأثیر گذاشته است. در این زمینه، تعداد فزاینده ای از مطالعات اشارهکرده اند که تجربه یادگیری در خانه عاملی اساسی است که بر بهزیستی اقتصادی، جسمی، اجتماعی و ذهنی-روانی آنها تأثیر می گذارد و اهمیت مشارکت والدین را در روند آموزشی فرزندانشان افزایش میدهد (Haaretz, 2020). همزمان، دانشآموزان در کشورهای متعددی از کلاسهای درس سنتی به یادگیری آنلاین در خانه روی آوردهاند(World Bank, 2020a) و بهرهوری والدین تحت تأثیر تغییر ناگهانی در سیستم آموزشی و زندگی اجتماعی و تحصیلی کودکان قرارگرفته است(Burgess & Sievertsen, 2020). ماندن در خانه همچنین زندگی روزمره دانش آموزان را مختل میکند، بهویژه که منجر به کاهش ناگهانی فعالیتهای آنها در فضای باز میشود و نیز ارتباط با همسالان و نیز ارتباط مستقیم با معلم و فضای آموزشی مختل میشود. این اختلالات و تغییرات سلامت دانش آموزان را به خطر میاندازد که درنهایت میتواند منجر به کاهش عملکرد تحصیلی دانش آموزان شود(Wang et al., 2020). بااینحال، والدین خود استرس ناشی از دست دادن شغل یا کاهش درآمد و همچنین صرف وقت کافی برای نوجوانان در این دوره پر هرجومرج را تحمل میکنند(Fegert et al., 2020). این پژوهش در نظر دارد تا با بررسی همهجانبهی عوامل مرتبط با عملکرد تحصیلی دانش آموزان ابتدایی شهرستان جویبار، نقش و تأثیر عامل اقتصاد خانواده را براین متغیر بررسی کند و درنهایت نقش مشارکت والدین را بر این رابطه تبیین خواهد کرد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نگاهی بر طراحی واحد یادگیری دوره ابتدایی ؛نمونه عملی از ریشه تا برگ
علی آبادیان - ریحانه دابویی مشک آبادی - مریم داود نژاد
نقش برنامه ریزی درسی مدرسه محور در کیفیت یادگیری
محمد لهراسبی - محمدرضا کرامتی
هوش مصنوعی در یاددهی و یادگیری زبانهای برنامه نویسی: تکنیک ها و پلتفرم ها
حسن علیزاده قادیکلایی - رحیم اصغری
مطالعه موردی تبیین فرسودگی تحصیلی و تعیینکنندگی در یادگیری و خودتعیینکنندگی تحصیلی دانشآموزان متوسطه اول (شهرستان نوشهر)
ملیحه نیازیان - حسینعلی تقی پور - عباس نیازیان
چگونه توانستم نارسایی دانش فناوری آموزشی خود را در جهت ارتقای دانش محتوای آموزشی و پداگوژیکی بهبود بخشم ؟
سیده زهرا باغبانیان
مقایسه رابطه والد-فرزندی وحمایت والدینی از کودکان در مراکز آموزش استثنایی و مدارس عادی (مورد مطالعه: شهر گناباد)
زینب رفیعی - سید سعید حسینی
نقش معلمان درحفاظت از محیط زیست با تاکید بر آموزش در مدارس
عالیه پیرخندان گل سفید - معصومه بیرانوند - لیلا بیرانوند
تاثیرراهبرد آموزش تکلیف محور مریل بر یادگیری و یادداری دانش آموزان پایه پنجم شهرستان چالوس در درس ریاضی
خیرالله قابلی - حسین رئسیان - رمضان جعفرپور کیاسری - سید محمد رضا رسولی جامخانه
بررسی علل افت تحصیلی در مدارس ایران
مهران ترابی رستمی - علیرضا ذبیحی - عارف علیزاده
کاربرد ریاضیات در مدلسازی و بهینهسازی سیستمهای آموزشی و پژوهشی
کوثر رضایی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0