0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
چگونه توانستم با استفاده از طرح برنامه ویژه مدرسه، مهارت و امید به زندگی را در دانش-آموزان افزایش دهم.
نویسندگان :
اعظم حسن پور
1
1- الزهرا تهران
کلمات کلیدی :
واژگان کلیدی: طرح برنامه ویژه مدرسه. مهارت زندگی. امید به زندگی.
چکیده :
چکیده : هدف از انجام این پژوهش، افزایش مهارت و امید به زندگی در بین دانش آموزان پایه سوم دبستان بهار آرزو واقع در شهرستان میاندرود می باشد. در پژوهش از طرح برنامه ویژه مدرسه و ساعات اضافی که در این طرح آموزش و پرورش در اختیار مدرسه قرار داد استفاده گردید و توانستم با ارائه راهکارها و پیشنهادات مفید و کاربردی، از جمله مهارت و امید به زندگی را در دانش آموزان افزایش دهم. لذا پژوهش حاضر از بین جامعه آماری 154 دانش آموزان دوره ابتدایی شهرستان میاندرود با نمونهی آماری 27 نفر از دانش آموزان پایه سوم از یک دبستان دخترانه به نام بهار آرزو در روستای جامخانه واقع در شهرستان میاندورود انتخاب گردید. جهت گردآوری اطلاعات از روش های مشاهده، اسناد و مدارک موجود در مدرسه ، مصاحبه و پرسشنامه ی امید به زندگی اشنایدر استفاده شده است. بررسی ها نشان داد علت بروز بسیاری از مشکلات دانش آموزان ناامیدی، عدم اعتماد بنفس، علاقمندی نسبت به یادگیری فعالیت های عملی درس ها بوده. همچنین برای حل مشکلات شناسایی شده اقداماتی از جمله: درنظر گرفتن برنامه های ویژه در مدرسه جهت آموزش مهارت های زندگی و افزایش امید در دانش آموزان صورت گرفته است. نتایج نشان داد با اجرا و انتخاب راه حل ها و با دادن پرسشنامه به دانش آموزان میزان امید به زندگی در پس آزمون، افزایش قابل ملاحظه ای داشت. در نهایت توانستیم با کمک و همکاری اعضای مدرسه، اولیا و خانواده مهارت و میزان امید به زندگی در دانش آموزان را بالا ببریم.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
ارزیابی رویکردهای اخلاقی حسابداران بر قضاوتهای اخلاقی و محرکهای اخلاقی آنها
فاطمه روحی
توسعۀ فرهنگ نگارش و انشا در مدارس( رویکردی نوین در نظام برنامه ریزی درسی آلمان)
حسین قاسم پورمقدم
چگونه توانستم دانشآموزانم را به ادبیات علاقهمند کنم؟
الهام مظفری ساغند
آموزش و پژوهش در دانشگاه ها و مدارس
رضا یوسفی سعیدآبادی - آسیه رستگار - کوثر طاهری
تاثير اعتقادات مذهبي بر بهداشت روان دانش آموزان
محمدرضا محمدزاده رهنی - حسن فریدی
تحلیل محتوای کتاب علوم پایه ششم ابتدایی براساس مولفه های آموزش محیط زیست
سیدمحمدحسین موسوی نژاد کاسگری - محمدمهدی ادبی
نگاه کاربردی معلم به ریاضیات گسسته
مسعود خسروتاش - صمد شعبانی فر
اثر هوش مصنوعی بر آموزش و یادگیری
جواد سالاری مقدم - معصومه کدخدایی - عفت شیخی
یادگیری مجازی، فرصتها و چالشها
مرضیه کرمانیان
بررسی رابطه بین باورهای فراشناختی و اضطراب کرونا در دانش آموزان متوسطه اول شهر بابل
آتنا باقرزاده شش پل - فریبا فرحیان رودی - مریم دولت یاری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0