0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تحلیل محتوای کتاب علوم پایه ششم ابتدایی براساس مولفه های آموزش محیط زیست
نویسندگان :
سیدمحمدحسین موسوی نژاد کاسگری
1
محمدمهدی ادبی
2
1- دانشگاه ازاد چالوس
2- دانشگاه ازاد چالوس
کلمات کلیدی :
آموزش محیط زیست ،کتاب علوم پایه ششم، تحلیل محتوا.
چکیده :
هدف از انجام پژوهش حاضر، تحلیل محتوای کتاب علوم پایه ششم ابتدایی براساس مؤلفههای آموزش محیط زیست (آب ،خاک، هوا و صوت )است. پژوهش از نظر هدف، از نوع کاربردی، از نوع توصیفی و به روش تحلیل محتوا بوده است. جامعه آماری کل کتاب تحصیلی علوم پایه ششم سال تحصیلی 98-1397 بوده که واحد تحلیل تمام محتوای کتاب حاضر بوده است و برای جمعآوری دادهها از چکلیست مؤلفههای آموزش محیط زیست (آب ،خاک، هوا و صوت )استفاده شده و نتایج حاکی از آن است که میزان تأکید بر مؤلفههای آموزش محیط زیست (آب ،خاک، هوا و صوت ) در کتاب مذکور دوره ابتدایی یکسان نبوده است و بیشترین میزان تأکید به ترتیب بر خاک با بیشترین فراوانی سپس هوا ، آب و در انتها با کمترین فروانی به صوت تعلق داشته است .
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
اعجازبیانی آیه 44سوره هود
جعفر کارگزار
نقش مدرسه در رشد اجتماعی ومهارت اجتماعی دانش آموزان
احمد کریمی
اقدام پژوهی گامی در نوآوری های آموزشی
محمود معصومی
کلاس های چند پایه فرصت یا تهدید
جعفر اکبری لنگوری - یاسر محمدی افراکتی
برنامه درسی آمیخته با قصه گویی گامی در مسیر یادگیری
عاطفه مجدی کفشگری - سید امید حسینی کیاسری - آرمین عبدالله پور
تحلیل محتوای کتاب درسی ریاضی اول ابتدایی سال 96-97 با روش تحلیل محتوا خلاقیت گیلفورد
احسان عمویی اسرمی - مسعود اسلامی کلیجی - فاطمه ملک شعبانی - محمد امین رحیمی - حسین سیف الله پور
بررسی برخی محدودیت های آموزش ترکیبی در مدارس
بهاره اسدیان - مجتبی نیازی
چگونه توانستم با استفاده از روش های نوین و خلاقانه، عملکرد دانش آموزانم را در یادگیری درس کار و فناوری ارتقاء دهم؟
فاطمه میهن دوست
بررسی سیمای پنج تن آل ابا و مفهوم انتظار با تکیه بر اشعارقیصر امین پور و سید علی موسوی گرمارودی
نسیمه جهانی - سودابه حسنی
درآمدی بر ضرورتهای یاددهی مهارت حل مساله در مدارس
علیرضا طاهرنژاد
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0