0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
نقش مدیریت دانش بر تعهد سازمانی معلمان مقطع ابتدایی سازمان آموزش و پرورش
نویسندگان :
فرشته چاری سرستی
1
بهزاد خلیلی
2
ام فروه محمدی
3
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری
3- دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری
کلمات کلیدی :
مدیریت دانش، تعهد سازمانی، معلمان مقطع ابتدایی، سازمان آموزش و پرورش
چکیده :
دانش اعتقاد و باوري است كه منجر به افزايش توان بالقوه پديده ها براي اقدامات و تصميمات اثربخش مي شود، حرکت به سوی جامعه های مبتنی بر دانش مقوله ای است که امروزه در همه جا مورد بحث واقع می شود. ظهور و بروز فناوری اطلاعات و ارتباطات و نفوذ آن به تمامی ابعاد زندگی بشر، پارادایم های جدیدی را پیش روی همگان قرار داده و زندگی بشر را متحول ساخته است. سازمان ها نیز در عصر تحولات روزافزون و شتابان، به منظور کسب مزیت رقابتی و جهت ادامه بقا و حیات و مقابله با شرایط متغیر محیطی، به استفاده از ابزارهای مدیریتی نوین، تکنیک ها و اصول نو روی آورده اند. مطالعات مختلفی نشان داده اند که سطوح تعهدی که کارکنان نسبت به سازمانشان دارند، با نگرش ها و رفتارهای مخالف آن ها از جمله مدیریت دانش ارتباط دارد براساس هماهنگی مدیریت سازمان های دانش محور با تعهد سازمانی، عاملی کارآمد در رفتار سازمانی معلمان و بازده سازمان آموزش و پرورش با در نظر گرفتن منابع انسانی راضی، خلاق و متعهد به عنوان مهم ترین منبع سازمانی که منجر به بهبود نگرش کارکنان، رضایت شغلی، افزایش عملکرد و تعهد کارکنان می شود این مقاله تلاش دارد تا نقش مدیریت دانش را بر تعهد سازمانی معلمان در سازمان آموزش و پرورش مورد بررسی قرار دهد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
رویکرد نوین استفاده از شبکههای نرمافزار محور جهت افزایش امنیت اینترنت اشیا
رحیم اصغری - رضا سمیاری
رتبهبندی اثربخشی مشاوران نظام متوسطه در حل مشکلات تحصیلی، رفتاری، تربیتی و شغلی دانشآموزان قائم شهر با استفاده از معادلات ساختاری
سمانه افشار مقدم
نقش آموزش مهارت های اجتماعی در مدارس ابتدایی
منصوره براری چهره - صدیقه میارنعیمی
بررسی تاثیر گذاری شیوه های مدیریت مدارس عادی ابتدایی بر رضایت مندی شغلی معلمان آموزش و پرورش خوشاب
امیرحسین کیذوری - آسیه بیگم رباط جزی - زهرا رباط جزی
ارائه شیوه های آموزشی هدفمند، شناخت صدای اول «آ» در دانش آموزان با نیازهای ویژه
سکینه محمدیان سیدی - حسین مهدی پور - محمدباقر فرقانی اوزرودی
بررسی میزان موفقیت یادگیری تلفیقی یادگیری الکترونیکی و یادگیری سنتی در آموزش دوران ابتدایی
زینب سام دلیری - سارا سادات هاشمی
چگونه توانستم لذت ریاضی را در دانش آموزانم بهبود بخشم؟
فاطمه محمدی ششکل - فهیمه قربانی - زهرا محمدی رودباری - سمیه مصطفوی - شهین حیدری
تحليل محتواي كتاب فارسي اول دبستان براساس تكنيك ويليام رومي
سمیه رحمت
روشهای نوین تدریس و تأثیر آنها بر پیشرفت علمی دانشآموزان
هایده باقری - نجمه رجبی بیجاربنه - فوزیه کاکولاریمی - فاطمه زهرا کریمی رسکتی
روشهای آموزش مهارتهای اجتماعی، زندگی و ارتباطی به دانشآموزان
آرمین خزائی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0