0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر افزایش خلاقیت دانش آموزان پایه سوم ابتدایی دبستان دخترانه تربیت بهشهر
نویسندگان :
سیده زهرا حسینی
1
1- آموزش و پرورش شهرستان بهشهر
کلمات کلیدی :
مهارت های زندگی، خلاقیت، آزمون تورنس
چکیده :
پژوهش حاضر در سال تحصیلی ۹۸- ۱۳۹۷در پایه ی سوم ابتدایی دبستان تربیت بهشهر با فراوانی ۳۰ نفر از دانش-آموزان انجام شد. مساله ی موردنظر، موانع خلاقیت دانش آموزان وهدف از انجام این پژوهش افزایش میزان خلاقیت دانش-آموزان پایه ی سوم ابتدایی با آموزش مهارت های زندگی بود. در این پژوهش بر آن شدیم با نگاهی عملیاتی و کاربردی وروش تجربی به بررسی تأثیر آموزش مهارت هاي زندگی بر افزایش خلاقیت کودکان بپردازیم. برای گردآوری اطلاعات از آزمون خلاقیت تورنس تصویری در دو گروه آزمایش و کنترل دانش آموزان پایه سوم دبستان تربیت استفاده گردید. ابتدا آزمون تفکر خلاق تورنس در هر دو گروه آزمایش و کنترل اجرا شد و سپس مداخله ی آموزشی در مدت 20 جلسه (۱۵ ساعت) برای گروه آزمایش آموزش داده شد. پس از پایان جلسات آموزشی در هر دو گروه، آزمون تفکرخلاقیت تورنس دوباره اجرا گردید. روش های تجزیه و تحلیل داده ها به دو روش آمار توصیفی که جنبه عینی و واقعه نگاری دارد استفاده شده است(میانگین وانحراف معیار) و آمار استنباطی از طریق نرم افزار SPSS 21 انجام شد. یافته ها نشان داد آموزش مهارت های زندگی باعث افزایش میزان خلاقیت، بالا رفتن اعتماد به نفس و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان شده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی تأثیر هوش مصنوعی در فرآیند تعلیم و تربیت
فاطمه حاجی پور اسی - آرزو رنجبر - حوا ابراهیمی
تاثیر تعارض کار- خانواده و فرسودگی شغلی بر تمایل به جابجایی شغلی آموزش و پرورش
عاطفه قزوینی مهرنیا - مهدی حسین زاده
مقایسه دو پروتکل تمرینی تعادلی و مقاومتی بر کارایی عملکرد مچ پا در والیبالیست های غیرنخبه با بی ثباتی مزمن مچ پا
حمیدرضا قزلسفلو - آرمین حیدری - امیرمحمد حیدری
مروری بر جذب کاربران ایتا و روبیکا با تبلیغ احساسات مثبت و خلاقیت برای افزایش قصد خرید
حامد قلعه کانی - نسرین فرکیان
بررسی آموزش ابتدایی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
آمنه مهدی زاده
یادگیری به روش معکوس و تاثیر استفاده از آن درآموزش و یادگیری
صائعه مطیعی
وفاق در مدارس و محیطهای آموزشی
وحید بنیسی
On the Relationship between Iranian EFL Teachers’ Emotional Intelligence and Classroom Management Styles across Gender
Zahra Aghazadeh - Maryam Soleimani
تبیین ارتباط خود توسعه فردی و نوآوری سازمانی در شهرداری قم
مجید حیدری
تأثیر محیط بر رشد کودکان
فاطمه سیاه پشت خاچکی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0