0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
نقش انگیزش و هیجانات تحصیلی در مهارت خواندن دانشآموزان مقطع ابتدایی
نویسندگان :
خدیجه رضائی
1
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملارد
کلمات کلیدی :
هیجانات تحصیلی، انگیزش تحصیلی، مهارت خواندن
چکیده :
این پژوهش با هدفِ بررسی نقش انگیزش و هیجانات تحصیلی در پیشبینی مهارت خواندن دانشآموزان مقطع ابتدایی شهرستان کرج انجام شد. جامعۀ آماری شاملِ دانشآموزان ششمِ ابتدایی (دختر و پسر) شهرستان کرج در سال تحصیلی 99-1398 می باشد و حجم نمونه تعداد 207 نفر با روش نمونهگیری خوشهای انتخاب شدند که برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه های هیجانات تحصیلیِ پِکران، مقیاس انگیزش تحصیلیِ والرند و مهارتهای مطالعه و خواندن استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان می دهد که انگیزش تحصیلی دانش آموزان از نوعِ انگیزش درونی با مهارت خواندن، رابطه معناداری داری دارد. دانشآموزان در موقعیتهای تحصیلی، هیجانهای مختلفی را تجربه میکنند.. هیجانات تحصیلی دانش آموزان از نوعِ هیجان لذت و هیجان امیدواری با مهارت خواندن دانش آموزان مقطع ابتدایی رابطۀ معناداری دارند. هر قدر هیجان لذت و هیجان امیدواری دانش آموزان بیشتر باشد، مهارت خواندن آنها بیشتر می شود و بالعکس، هر قدر هیجان لذت و هیجان امیدواری دانش آموزان کمتر شود، مهارت خواندن آنها نیز کمتر می شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
مقايسه ميزان پرخاشگري بين دانش آموزان ورزشكار رشته هاي ورزشی منتخب
طیبه شریفی - فریده اصغری
تکنیک و فنون های آموزش الکترونیکی ومزایا و معایب آموزش مجازی
حمید رستمی
تاثیر ارزشیابی کیفی- توصیفی بر میزان فرایند یاددهی-یادگیری دانش آموزان دوره ی ابتدایی
نادر عبداله نژاد
بررسی رابطه مخازن سازمانی با مدیریت دانش
مجید شیرزاد - راضیه بلباسی - ایرج شیرزاد - مریم مهدوی
سنجش اثربخشی استفاده از بازی های دیجیتال در ارتقای یادگیری
زینب سقایی
بررسی و تحلیل محتوای کتاب درسی علوم تجربی پایه چهارم ابتدایی از منظر مهارت های کاوشگری و توجه فعال
احسان عمویی اسرمی - میلاد عرب - کبری توکلی
فناوری اطلاعات و ارتباطات
راضیه قنبری
رابطه میان آموزش مجازی بر میزان یادگیری دانش آموزان پایه ششم مدرسه دخترانه کمیل شهرستان اسلامشهر از منظر اولیا در سال تحصیلی 1403_1402
بهناز منوری پاک - مرتضی قاسمی اقدمی
ارتقای مهارت دست ورزی برای رسم و اندازه گیری زاویه درهندسه
سهیلا شرف زاده - کلثوم علیجان پور - فاطمه نقوی - سمیه یونسی خانقاهی - سیده سکینه بنی هاشمی - عذرا قاسم نسب علمداری
اثر بخشی بازی در تقویت مهارت نوشتن دانش آموزان مبتلا به اختلال نوشتن
فاطمه سلیمان پور - فاطمه آقاجان زاده - زهرا حسن نیا - مریم سلیمان پور
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0