0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
مروری بر ارزشیابی توصیفی در آموزش ابتدایی
نویسندگان :
فاطمه پاشا
1
مهدی حسن تبار خوشرودی
2
زهرا ردایی
3
1- آموزش و پرورش چالوس
2- اداره آموزش و پرورش چالوس
3- آموزش و پرورش عباس آباد
کلمات کلیدی :
ارزشیابی،ارزشیابی کیفی توصیفی،آموزشوپرورش
چکیده :
نظام آموزشوپرورش در هر کشوری یکی از مهم ترین ارکان سازنده ی فرهنگ و هویت آن جامعه است؛ اهمیت آموزش و پرورش در دنیای امروز به حدی است که بسیاری از جامعه شناسان آن را مهمترین نهاد در ساخت یک جامعه موفق میدانند. سیستم آموزش و پرورش مانند هر سیستم دیگری به مرورزمان نیاز به ایجاد تغییر و تحولات کوچک یا بزرگ پیدا میکند؛ بنابراین تغییر در نظام آموزش و پرورش امری اجتنابناپذیر است که به تبع آن تغییر در نظام ارزشیابی ضروری میگردد. در یک دهه اخیر ارزشیابی توصیفی در مدارس ابتدایی توسط آموزشوپرورش رواج یافته است. پژوهش حاضر بهمنظور بررسی ارزشیابی کیفی توصیفی انجامشده است. اطلاعات موردنیاز پژوهش از طریق تحقیق کتابخانهای جمعآوری گردیده است. در این مقاله در ابتدا در خصوص ارزشیابی و ارزشیابی کیفی توصیفی توضیحاتی ارائه و سپس در خصوص ضرورت، اهداف، ابزار، نقاط قوت و ضعف ارزشیابی توصیفی مطالبی بیان گردید. در پایان پس از ارائه نقاط قوت و ضعف این طرح مشخص گردید طرح ارزشیابی کیفی توصیفی به بازنگری و اصلاحاتی نیاز دارد تا کارایی آن افزایش یابد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
کاربرد سامانه های اطلاعات مدیریت در تضمین کیفیت دانش سازمانی
علیرضا طاهرنژاد - سیمین امینی زارع - هادی یزدی
ارایه مدلی برای شناسایی علاقه مندی الگوی رفتاری کاربران شبکه ها با سیستم های توصیه گر
فاطمه باقری - سید امین سیدی
آسیب های استفاده از فضای مجازی در زیست بوم جدید
فهیمه رضائی
فرصت ها و تهدید های کتب کمک درسی در آموزش ریاضیات
محمد فلاح - زینب قادری دستجردی
بررسی ضرورت ها و ویژگی های آموزش پیش دبستانی در نظام آموزشی ایران
عظیم عظیمی
فراتحلیلی پیرامون نقش نوآوری و خلاقیت بر روحیه کار آفرینی در سازمان های آموزشی
سیده کلثوم سیدی منش - شایسته محجرخیری
بررسی رابطه خود تنظیمی و انگیزش با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع ششم ابتدایی، شهرستان خرامه
علی کشاورزی - رضوانه زارع - زهرا مالکی - طاهره پالیزادان
آموزش ریاضی با مدل سازی
فاطمه احمدی راد - مریم یوسفی تبار فیروزجاه - مرضیه سادات حسن پور - فاطمه طالب پور آقاملکی
روش های نوین تدریس وآموزش علوم تجربی مقطع ابتدایی
عالیه پیرخندان گل سفید - پریسا کیا - سیده لیلا سمایی
نقش سکوت سازمانی بر گرایش به نوآوری معلمان مقطع ابتدایی شهرستان ساری
محمد حسن شکی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0