0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی پایه سوم ابتدایی از منظر فعال و غیر فعال بودن رر اساس روش ویلیام رومی در سال تحصیلی ۹۹_۱۳۹۸
نویسندگان :
فاطمه سبزی دیلمی
1
حدیث احمدیان
2
1- فرهنگیان پردیس امام جعفر صادق
2- فرهنگیان پردیس امام جعفر صادق
کلمات کلیدی :
تحلیل محتوا، مطالعات اجتماعی، پایه سوم، فعال و غیر فعال، ویلیام رومی
چکیده :
در این پژوهش به تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی پایه سوم دبستان در سال تحصیلی ۹۹_۱۳۹۸ بر مبنای فعال و غیرفعال بودن محتوای کتاب براساس تکنیک ویلیام رومی پرداخته شده است. که به صورت سر شماری تمام محتوای متون، تصاویر و پرسشها مورد تحلیل قرار گرفته است. پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی و از لحاظ هدف از نوع پژوهش های کاربردی می باشد. در پژوهش حاضر کتاب مطالعات اجتماعی پایه سوم ابتدایی است. حجم نمونه برابر با حجم جامعه مورد مطالعه است و تمامی صفحات کتاب مطالعات اجتماعی پایه سوم ابتدایی که به اهداف و محتوای کتاب مربوط می شود مورد مطالعه گرفت. در این تحقیق از روش تحلیل محتوای ویلیام رومی استفاده نموده که ضریب درگیری دانش آموز با متن، تصاویر و پرسش ها به ترتیب ۱۰۸/۰، ۰۵/۰ و ۵۶/۰ محاسبه گردید. نتایج نشان داد فقط پرسش ها در میزان تعیین شده تکنیک مذکور که گستره ای بین ۴/۰ تا ۵/۱ است که مبین فعّال بودن سوالات است قرار دارند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
کاهش میزان ترک تحصیل دانش آموزان روستایی در زمان شیوع بیماری کرونا
مهناز خنیفر
تحلیل محتوای کتاب هندسه 3 دوازدهم ریاضی براساس روش ویلیام رومی ( از نظر فعال یا غیر فعال بودن)
فاطمه یوسف زاده درزی
مفهوم خلاقیت و کار آفرینی و اهمیت آموزش آن در قالب برنامه درسی کار آفرینی در مدارس
ملیحه صادقی - ابراهیم صادقی
آسیب شناسی جذب و استخدام معلمان آموزش و پرورش
لیلا رضایی طالش - ندی مجیدی - صدیقه محمدیان
تحلیل محتوای کتب درسی مطالعات اجتماعی دوره ی ابتدایی بر اساس مهارت های کاوشگری
لیلا نجارکریمی - مصطفی صفری
بکارگیری مدیریت دانش برای ارتقای مدیریت آموزشی در دانشگاه های پژوهشی
نساء گلپایگانی
عوامل موثر بر مدیریت کلاس درس
جعفر اکبری لنگوری - محمود عباسعلی پور
چیستی و چرایی عدالت آموزشی و راهکارهای تحقق عدالت آموزشی
سمیه کوچ پی ده - زهرا صادقی سرخنی - آمنه شریفی سلطانی
رابطه آینده نگری و کیفیت آموزش عالی در زیست بوم جدید
رویا باباتبار - مهسا غلامحسین زاده
راهبردهای خودتنظیمی در محیط آموزشی برخط: تاثیر خودتنظیمی بر خاطرسپاری کوتاه مدت دانش واژگان زبان آموزان ایرانی
محمد جواد بهرامی - ندا فاتحی راد - مسعود تاج الدینی - پیمان سیف الدینی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0