0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی راهکارهای مدیریت و برنامه ریزی اثر بخش در مدارس با هدف اجرایی با هدف اجرای سازی سند تحول بنیادین
نویسندگان :
محبوبه مدرسی
1
اعظم غلامی لله مرزی
2
مهجبین محمدی کیادهی
3
نرگس قناد معلم کلایی
4
1- دبستان مرحوم ابراهیم ثقفی
2- دبستان شهید محمد علی قائمی
3- دبستان شاهد اکبرپور
4- دبستان شهید کاظمی
کلمات کلیدی :
مدیریت آموزشی،برنامهریزی مؤثر،سند تحول بنیادین،کیفیت آموزش،مشارکت اجتماعی
چکیده :
سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، به عنوان یک نقشه راه برای بهبود کیفیت و کارایی نظام آموزشی در ایران، نیازمند راهکارهای مدیریت و برنامهریزی مؤثر در مدارس است. این پژوهش به بررسی راهکارهای مدیریتی و برنامهریزی که میتوانند به تحقق اهداف این سند کمک کنند، میپردازد. تحلیلها نشان میدهند که استفاده از برنامهریزی استراتژیک، ایجاد فرهنگ مشارکتی در تصمیمگیریها، و تقویت ارتباطات میان ذینفعان (دانشآموزان، والدین، و معلمان) از جمله عوامل کلیدی در موفقیت اجرای سند تحول بنیادین هستند. همچنین، توجه به نیازهای محلی و متناسبسازی برنامهها با شرایط خاص هر مدرسه، میتواند به بهبود عملکرد آموزشی و ارتقای سطح یادگیری کمک کند. نتایج این تحقیق بر اهمیت ایجاد ساختارهای مدیریتی منعطف و مشارکتی تأکید دارند که قادر به پاسخگویی به چالشهای موجود در نظام آموزشی و تغییرات مورد نیاز در راستای سند تحول بنیادین باشند. در نهایت، این مطالعه پیشنهاداتی برای بهبود روشهای مدیریت و برنامهریزی در مدارس ارائه میدهد که میتواند به تسریع در فرآیند اجرای سند تحول بینجامد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تاثیر پژوهش در نو اوری معلمان بدو ورود به مدرسه
سحر کاظمی سرشت - زهره اکبرزاده - عطیه انصاری کزج
بررسی مبانی نظری شایستگیهای مربوط به متخصصان تکنولوژی آموزشی
محسن عفتی - فریده فلاح - طاهره عادلی - رضا پاشا
بررسی رابطه جایگاه مدیریت اخلاقی بر عملکرد شهروندی سازمانی آموزگاران ابتدایی
مرضیه دارابی - امیر مسعود شهبازی
فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرآیند آموزش، یاددهی و یادگیری
زهرا نصرالهی - سیده کوثر فلاح میری
آموزش مجازی و رویکرد های نوین
سمیه کرباسی راوری
نظریه یادگیری شناختی ـ اجتماعی؛ ضرورتی برای تدریس معلمان
حسین احمدی - مهدی عالیشاه
روش های پردازش تصویر (تشخیص خودرو و پلاک )
علیرضا مقیمی - علیرضا آذری مقدم
چگونه توانستم مشکل پرخاشگری کلامی دانش آموزان را با روش بازی درمانی شناختی رفتاری، در کلاس اول کاهش دهم؟
ابراهیم خطیری - سمانه فرهادیان - سیده خدیجه موسوی - آتنا فرهادیان
مشاورين مدارس بعنوان رهبران آموزشي: (لزوم تغيير ادراك رهبري)
مژگان بنگر
خشونت و سوءاستفاده دانش آموزان و مقابله با نزاع های دانش آموزی
معصومه احمدی براورسان - خداداد بلوچ جبالبارزی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0