0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
نظریه یادگیری شناختی ـ اجتماعی؛ ضرورتی برای تدریس معلمان
نویسندگان :
حسین احمدی
1
مهدی عالیشاه
2
1- آمورش و پرورش ناحیه 2 ساری
2- آمورش و پرورش ناحیه 2 ساری
کلمات کلیدی :
نظريه، یادگیری شناختی اجتماعی، تدریس، معلمان
چکیده :
به رغم آگاهی فزاینده در مورد اهمّیت و ضرورت یادگیری، چگونگی، اشکال آن و رویه هایی که یادگیری را در افراد تشویق می کند، شناخت کمی درباره ی یادگیری اجتماعی در بین معلمان وجود دارد. با توجه به اهمیت این نوع یادگیری و نقش آن در فرآیند انتقال و اکتساب دانش، هدف از اين مطالعه بررسی ضرورت و به کارگیری نظریه ی یادگیری شناختی ـ اجتماعی در تدریس معلمان است. روش پژوهش مطالعه مروری است که با جستجوی منابع کتابخانهای و پایگاه های اطلاعات علمی ایرانداک و جهاد دانشگاهی انجام شد. یافته های به دست آمده حاکی از این است که میزان به کارگیری و آگاهی معلمان از نظریه یادگیری شناختی – اجتماعی در سطح پایینی است. این در صورتی است که محققان لزوم استفاده این نوع یادگیری را همراه با سایر نظریه های یادگیری در تدریس تأکید دارند. به طور کلی دانش نظری معلمان از نظریه های یادگیری در سطح پایین است. معلمان نیازمند مراجعه به نظریه های یادگیری هستند تا متناسب با فراگیران و موضوعات درسی متفاوت، تدریس اثربخش تری داشته باشند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تاثیر روش های نوین تدریس در میزان یادگیری لغات زبان انگلیسی در دانش آموزان پایه هفتم: تجربه ای عملی
سید بهنام علوی مقدم - مهدیه افراسیابی
تأثیر استفاده از فناوری واقعیت مجازی بر یادگیری دانشآموزان متوسطه اول در درس علوم تجربی
کوثر کاظمی فلوردی - سعید پورروستائی اردکانی - خدیجه علی آبادی
رهیافت اقتصادی استراتژی اعتدالی در امنیت غذایی
رامین امینی زارع - سیمین امینی زارع
یاددهی – یادگیری به سبک معکوس
علی اکبر کریم پور - هادی کازرونی شامیری
بررسی اثرات استفاده از موبایل در دوران کرونا بر یادگیری دانش آموزان پسر کلاس پنجم دبستان حاج یحیی ملا
عالیه پیرخندان گل سفید - منا سام دلیری - رضا صفررضوی زاده - زهرا رضوی نیا
راهحلهایی برای رفع بدفهمی دانشآموزان پایه نهم در مبحث تجزیه اتحادها
شبنم مختاری - فاطمه مفاخری - شیما مختاری
توجه به کیفیت تدریس ضرورتی اجتناب ناپذیر در قرن جدید
آمنه پراشی - پریسا زارع
اثربخشی خوشبینی تحصیلی بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دورهی دوم کلاسهای چندپایه مقطع ابتدایی شهرستان خواف
مصیب زنگنه - محدثه منور برآبادی
راهکارها و تکنیکهای موثر بر آموزش مجازی جهت بهبود عملکرد
فرزانه رفیعی خارکشی
عملکرد هوش مصنوعی در یادگیری و آموزش
شکوفا مستوفی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0