0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
آموزش پژوهش محور در بستر محیط ساختن گرا
نویسندگان :
مجید خراسانی
1
مهران مداح
2
1- دانشگاه فرهنگیان
2- دانشگاه تهران
کلمات کلیدی :
رویکرد های نوین در آموزش، آموزش پژوهش محور، معلم متفکر، محیط ساختن گرا
چکیده :
با توجه به تغییرات رو به رشد جامعه کنونی لازم است، روش های آموزش و یادگیری دچار تغییر و تحول های خردمندانه ای بشوند. یکی از رویکرد های نوین در آموزش و پژوهش، الگوی آموزش پژوهش محور است که امروزه مورد توجه قرار گرفته است. اثرگذاری موثر و مدنظر در این رویکرد نوین به عواملی همچون وجود معلم های متفکر و پژوهنده، محیط های فعال و ساختن گرا، محتوای های غنی که بر مبنای پژوهش دانش آموزی بناشده باشند، وابسته است. در این مقاله با توضیح و تشریح رابطه آموزش و پژوهش، آموزش پژوهش محور و چرخه آن، رابطه آموزش پژوهش محور با محیط ساختن گرا،برخی از روش های آموزش در محیط ساختن گرا ، عناصر راهبردی اثر گذار آموزش پژوهش محور و مزایای این روش برای دانش آموزان و معلمان را مورد بررسی قرار می دهیم. تحقیقات ما در این مقاله نشان می دهد که با بهره گیری از این رویکرد های های نوین در آموزش تحت هدایت معلمانی متفکر می توان شرایط مناسب برای به ظهور رسیدن دانش آموزانی پژوهشگر و ساختن گرا را فراهم آورد و با استفاده از رویکرد پژوهش محوری در آموزش به یادگیری معنادار و موثر که جزء اهداف نظام تعلیم و تربیت هست، دست یافت.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
شناسایی و اولویت بندی موانع بکارگیری یادگیری سیار در آموزش عالی
مجتبی رضایی راد - علی شیردل دارابی - محمد قدیری پائین لموکی - علی کرم دار اسرمی - سید رضا جلالی کوهی خیلی
رتبهبندی اثربخشی مشاوران نظام متوسطه در حل مشکلات تحصیلی، رفتاری، تربیتی و شغلی دانشآموزان قائم شهر با استفاده از معادلات ساختاری
سمانه افشار مقدم
فعال کردن کلاس ریاضی و بهبود فرایند یاددهی و یادگیری با روشهای خلاقانه
زهره فاطمی نژاد
پیامدهای حمایت سازمانی ادراک شده در معلمان
سیده قدسیه کاملی
بررسی روند ارزشیابی سالانه معلمان بر پیشبرد اهداف آموزش و پرورش
سمیه سلیمانی فر
اثربخشی هنردرمانی بر یادگیری خودتنظیم دانش آموزان ابتدایی
رضا رئیس پور - حلیمه معروفی
تقویت هویت ملی واجتماعی دانش آموزان با استفاده از نقش بازگویی قصه های پدر و مادربزرگ های خانواده
جلیل سالک ذوقی - مظاهر فرمانی
تأثیرات کرونا بر آموزش
عارفه روشن طبری
آموزش مجازی در دوران کرونا و تکنیک های بهبود آن
فاطمه صادقی ارمی
بهبود یادگیری مفاهیم علومتجربی با استفاده از اصول نظریه بارشناختی
زهرا راه بر - فاطمه احمدی - جاوید ضمیرانوری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0