0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
جایگاه پژوهش در مدارس؛ راهکارها و موانع پیشرو
نویسندگان :
فاطمه ابوالی
1
1- دانشگاه علامه طباطبایی
کلمات کلیدی :
پژوهش،دانشآموز،مدرسه،پژوهشسرای دانشآموزی
چکیده :
در نظام آموزشی مطلوب دانشآموزان در دو بعد آموزش و پژوهش پرورش پیدا میکنند. آموزش در بستر پژوهش است که پایدار و مفید واقع میشود و بدون توجّه به این ابزار، هیچ بهبود کیفی در تعلیم و تربیت حاصل نمیشود. در همین راستا پژوهش حاضر با هدف تبیین جایگاه پژوهش دانشآموزی در نظام آموزشی و بررسی راهکارها و موانع پیش روی آن تدوین شد. روش گردآوری و تنظیم مطالب به شکل مروری و با مطالعۀ دقیق منابع و اسناد کتابخانهای و تحقیقات انجامشده در این حوزه بود. بررسی مطالعات پیرامون این زمینه نشان داد که تحقیق و پژوهش از جایگاه ارزشمندی در سطوح و زمینههای مختلف برخوردار است و در بعد فردی موجب افزایش دانش، خلّاقیّت و نوآوری دانشآموزان و در بعد کلان، سبب توسعه و پیشرفت اقتصادی میشود. به منظور افزایش سهم پژوهشهای دانشآموزی میتوان از راهکارهایی چون آموزش پژوهشمحور، گسترده کردن دامنۀ دسترسیها و تقویت پژوهشسراهای دانشآموزی بهره جست. موانع پیشرو نیز مواردی از قبیل مشخّص نبودن جایگاه پژوهش، عدم وجود فرهنگ پژوهش، موانع ذهنی و وضعیّت نامناسب پژوهشسراهای دانشآموزی بودند که شناسایی و رفع آنها خود گامی مؤثّر در جهت بهبود پژوهشهای دانشآموزی در مدارس است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی تاثیر و نقش هوش مصنوعی بر کتاب درسی
فهیمه رضایی - کیان فقیه عبدالهی
پژوهش و فن آوریهای نوین و بررسی کارکرد های آن در آموزش و پرورش
فاطمه حیدری فرد
ارتقای دانش و مهارت تولید محتوای الکترونیکی در معلمان با برگزاری دوره توانمندسازی پروژه محور: اقدام پژوهی
فاطمه رهبری - ناصر تسلیمیان
بررسی کتب علوم و فارسی اول تا سوم ابتدایی با تاکید بر محورهای آموزش محیط زیست با استفاده از مدل ویسکانسین
سمیه بیگدلی
ارائه تمهیدات معمارانه در جهت طراحی فضای آموزشی کودکان اوتیسم با رویکرد ادراک محیطی
مبینا روحی
بررسی تأثیر نرم افزار های آموزشی بر یادگیری زبان انگلیسی دانش آموزان دختر پایه سوم مقطع متوسطه شهرستان میاندورود
علی گل افشانی - سمانه بهرامی
بررسی رابطه بین مدیریت متنوع منابع انسانی بر عملکرد سازمانی کارکنان اداره کل آموزش و پرورش مازندران
ثمانه تندرو سمسکنده - بردیا بهنیا
خلاقیت در آموزش و آموزش خلاق
مینا عباسی
مقایسه روش تدریس فعال وسنتی در یادگیری ریاضی
فخرالسادات عابدینیان
تولید محتوای الکترونیکی و برنامه سازی (ساختار شرطی IF – Else - پایه دهم)
آرزو موسوی - معصومه همتی زاده - زینب داودی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0