0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
مقایسه ای بین روش های تدریس مبتنی بر انتقال مستقیم و مبتنی بر تعامل در امر آموزش
نویسندگان :
سیده رقیه علوی
1
الناز خلیلی
2
1- آموزش پروش لنگرود
2- اداره آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس
کلمات کلیدی :
تدریس،تعامل،یاددهی-یادگیری،آموزش،روش تدریس،سخنرانی
چکیده :
سالیان سال است که امر تدریس با روشهای مختلف در حال انجام است، روشهایی متنوع که هر روز نو میشوند و هرآن میتوان از روشی متفوات به اقتضای فضا و شرایط محیط یادگیری و یادگیرندگان به کار برد. لیکن اکثرا در کلاسهای درس از روشهایی مانند روش سخنرانی بهره گرفته میشود .استفاده از این گونه روشها به دلیل آسانتر بودن و سریع تر بودنشان همواره اولویت دارد. اما آیا تکیه بر این روشها در امر آموزش کافی است؟ تفاوت هاتی فردی دانشآموزان ایجاب میکند که معلمان از روشهای متنوع در آموزش استفاده کنند و بدون شک به کاربردن همه این روشها در کنار هم امر یادگیری را برای غالب دانش آموزان کلاس میسر میسازد.، این خود مستلزم وجود پیش زمینه هایی نظیر زمان کافی، تعداد کمتر دانش آموز در هر کلاس، امکانات لازم در مدرسه، به روز بودن و خلاقیت معلمان و ... میباشد .در این مقاله به بیان مفهوم و مقایسهی این دو روش پرداخته شده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تبیین انقلاب ویتنام با تأکید بر تعاریف «ترکیبی» انقلاب
مهدی حقیقی
ارزیابی نقاط ضعف و ارائه استراتژی مؤثر در ارائه خدمات به کشاورزان در جهاد کشاورزی شهرستان شیروان
صغری رضازاده یامی - فریمان ابراهیمزاده - احمد باغی
بررسی ارتباط ویژگی های شخصیتی و نوآوری سازمانی با نقش میانجی توانمندسازی در کارکنان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی
زهرا ایلخانی - نفیسه ایلخانی - فاطمه غلامی
شناسایی عوامل موثر بر توسعه حرفه ای معلمان با استفاده از روش سنتز پژوهی
حسین مومنی مهموئی - محسن قربانی
پیوستنگاری فرهنگی حفظ زبانهای منطقهای ایران
رزیتا عیلانی
معلمْ زبان هنر یا هنرْ زبان معلم
امیر فیاض
گذری بر یاددهی- یادگیری هوشمند
هادی کارزونی شامیری - علی اکبر کریم پور
تاثیر روش تدریس حل مساله بر خلاقیت ریاضی دانش آموزان پسر پایه ششم شهرستان ساری ناحیه یک
مبینا عاشوری - سیمه نامدار - مائده علیزاده
مدل های مدیریت کیفیت در آموزش
لیلا بهزادی - مژگان امیریان زاده - الهه کشاورز - مهدی حاجی زاده
تجربه ای موفق درآموزش و ویادگیری هندسه با استفاده ازتشکیل نمایشگاه در مدرسه
فخرالسادات عابدینیان
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0