0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
گذری بر یاددهی- یادگیری هوشمند
نویسندگان :
هادی کارزونی شامیری
1
علی اکبر کریم پور
2
1- اسلامشهر
2- علوم و تحقیقات خوزستان
کلمات کلیدی :
مدرسه هوشمند، یاددهی- یادگیری، مهارت.
چکیده :
مدرسه هوشمند ابتکاری است در چند دهه اخیر توجه بسیاری از مسئولین و دست اندرکاران تعلیم و تربیت را به خود معطوف ساخته است. مدرسه هوشمند در تلاش است تا نظام یاددهی- یادگیری را از حالت سنتی خارج و آن را همسو با سایر تغییرات فنی و عملی محیط پیش برد. نگارنده قصد دارد در مقاله حاضر با نگاهی ریز بینانه به تعریف و شرح مختصری از تاریخچه هوشمند سازی مدارس، شاخص ها و ویژگی های مدارس هوشمند (در مقایسه با مدارس عادی)، اهداف و فلسفه هوشمند سازی مدارس، و البته مهارت هایی که لازم است در مدارس هوشمند جهت رشد و اعتلای آنها تلاش گردد و تقویت آنها در نهایت به تحقق اهداف مدرسه هوشمند کمک می کند را معرفی کرده و شرح دهد. دست اندرکاران تعلیم و تربیت به ویژه معلمان و دانش آموزان یاددهی- یادگیری هوشمند، دارای نقش ها و انتظاراتی متفاوت از سیستم یاددهی- یادگیری سنتی هستند و در تلاش اند که به اهداف مدارس هوشمند جامه عمل بپوشانند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
پیاده سازی موثر فیلتر مدین یک بعدی در FPGA
سعید فیروزی - مرتضی غضنفری - پویان صالحی
تبیین ارتباط فناوری اطلاعات و بهرهوری سازمانی با نقش واسطه ای یادگیری سازمانی در دبیران تربیتبدنی شهر بیرجند
نرگس فروتن - مریم صحرانورد - صفورا کدخدازاده
شناسایی و درمان اختلالات ذهنی و رفتاری در دانش آموزان مقطع ابتدایی با بهره گیری از دستگاه الکتروآنسفالوگرافی
فاطمه حسین پور - مریم جعفری - سیدعرشیا کرمی - علی جعفری
تاثیر رضایت شغلی معلمان بر انگیزش شغلی آنان
فرزاد عصمتی - مرتضی خیر آبادی - عرفان شعبانی - سیدعلی اصغر پرستاران - علی گرجی پور شوبی
تأثیر دست سازه ها و دست ورزی در یادگیری بهتردانشآموزان دوم ابتدایی شهرستان چالوس
سمیه رحمت پسند - خدیجه مددی - معصومه ملکپور
آسیب شناسی اجرای طرح پروژه های علمی دانش آموزان دوره ی ابتدایی ( جشنواره ی جابربن حیان ) و ارائه ی راهکار برای آن
عباس کارگر - فرشته یدالهی
بررسی میزان و چگونگی مشارکت والدین در فرآیند آموزشی و تأثیر آن بر موفقیت تحصیلی دانش آموزان
سجاد ابراهیم پور - محمدرضا سمرقندی
اهمیت خانواده در هویت یابی نوجوانان
راضیه عباسی
تحلیل الگوهای ارزشیابی آموزش از راه دور و معرفی الگوی آشکار شونده به عنوان الگوی مناسب
خدیجه علی آبادی - رضا پاشا
بررسی تاثیر سبکهای فرزند پروری والدین بر رفتار خود تنظیمی در یاد گیری دانش آموزان با نقش میانجی گری خود کارآمدی مطالعه موردی مدارس متوسطه اول دولتی دخترانه شهرستان محمودآباد
عباس کارگر - فرشته یدالهی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0