0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
معلمْ زبان هنر یا هنرْ زبان معلم
نویسندگان :
امیر فیاض
1
1- موسسه آموزش عالی فردوس مشهد
کلمات کلیدی :
معلم،زبان،هنر،گادامر.
چکیده :
به نظر گادامر زبان هر گونه فعل انسان را طرح میکند. پس اندیشهی زبانی فرد هرگز از نقطهی صفر آغاز نمیشود. زبانی که سنت را میآفریند و خود در دل سنت جای میگیرد. جایگاه مدرس و شیوه ارائه مطالب او، همچنین وجود نسخه ای برای آموزش هنر آکادمیک به فراگیر، سیاقی را می طلبد. روش اجراء تحقیق توصیفی–تحلیلی به صورت کتابخانهای و میدانی، به لحاظ معیار کاربردی و به لحاظ معیار زمانی، مقطعی است. دادهها با استفاده از ابزار پرسشنامه جمع آوری شده. تعداد پاسخ دهندگان 50 نفر، انتخاب نمونه ها به صورت تصادفی ساده از قشر آموزش دهنده و ابعاد آن بیانگر نگرش امروزی دبیران به کتاب در پاره ای از بخش ها نیاز به باز بینی و به روز رسانی مطالب دارد، زیرا این تیره به طور مستقیم با فراگیران در ارتباط هستند و زبان امروزی جامعه آموزشی و فراگیران را می شناسند. نکته ای که به این مطلب می-توان اضافه نمود، در هنر آکادمیک علاوه بر دیالوگ و کلام مکتوب چیز دیگری به عنوان زبان تصویر وجود دارد که در مجموع آنها پیام از آموزش دهنده با استفاده از زبان تصویر به فراگیر انتقال داده می شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقش روانشناس در مدارس در عصر دیجیتال
مهشید محمدنبی - مسعود احمدی
چگونه توانستم با استفاده از روش های متنوع تدریس ، مهارت خواندن و روان خوانی قرآن را در دانش اموزان افزایش دهم؟
فروزنده نوروزی
تأثیر روش تدریس معلمان و انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در یادگیری درس ریاضی پایه ششم
علی غلامی عالمی - مریم ناطق
بررسی علل و عوامل بی نظمی و بی انضباطی دانش آموزان پایه ی اول ابتدایی مدرسه شهید جوزی شهرستان آبدانان و نحوه تشخیص و ارائه راهکار برای حل آن
مرضیه دارابی - احمد دارابی
آسیب شناسی هوشمندسازی مدارس
سید امیر اسدزاده - زهرا محمدپور - رضا عطایی
بررسی رابطه بین مدیریت متنوع منابع انسانی بر عملکرد سازمانی کارکنان اداره کل آموزش و پرورش مازندران
ثمانه تندرو سمسکنده - بردیا بهنیا
بررسی تاثیرگذاری خودپنداره در توسعه ی رشد اخلاقی دانش آموزان ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه 2 زاهدان
طیبه فاتحی
تکنولوژی نقل و انتقال با تکیه بر مفاهیم اسلامی (مورد مطالعه: کاربرد تکنیک طی الارض)
سرور سفیدگر - حسین علی احمدی جشفقانی
چالش های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
محمد حسین هادی
آشنایی با سوالات مفهومی ؛ فرصتی برای طراحی تکالیف مهارت محور در ریاضیات دوره ابتدایی
امیرمحمد مومنی کوهستانی - اسماعیل شیری رستمی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0