0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
ساعت و عقربه های ساعت و دقیقه شمار
نویسندگان :
مریم یعقوبی
1
سمانه مت میر
2
1- علوم و تحقیقات
2- آزاد قائم شهر
کلمات کلیدی :
درس پژوهی، ساعت، انیمیشن
چکیده :
آموزش ریاضی در مقطع ابتدایی بسیار مهم و اساسی تر از هر مقطع دیگری می باشد و توانمندسازی فراگیران در ابتدایی یعنی توانمندسازی یک اجتماع. درس پژوهی در تدریس به هر صورت که اجرا گردد، می تواند مسائل پیش پای دانش آموزان و معلمان را بر دارد و آموزش و یادگیری را تسهیل و سرعت ببخشد. طبق تجربه همکاران پایه دوم و سوم یادگیری ساعت برای دانش-آموزان سخت بوده و آموزش نیز به کندی انجام می شده است. ما در این درس پژوهی برای حل مسئله یادگیری ساعت و تقویت مهارت حرکت دقیقه و ساعت در چرخش عقربه های ساعت شمار و دقیقه شمار، انیمیشنی همگام با تدریس که فضایی متفاوت از یک آموزش ساده است مهیا نمودیم. در این انیمیشن علاقه، هوش، توانمندی و شادی دانش آموزان به شیوه ی تدریس فعال و مشارکتی مورد توجه قرار گرفت. در نتیجه با آزمونک برگزار شده فراگیران در حد مطلوب ساعت را یاد گرفتند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
راهبرد حل مسأله و تاثیر آن برآموزش ریاضی
شیده مهدی زاده - ثریا گرجی دیزآبادی - علی اسدی ملردی
ارزشیابی دوره های آموزشی ضمن خدمت بر عملکرد شغلی معلمان دوره ی ابتدایی
کاظم دلروز - محمد کاظمی - وکیل آژیده - منصور صیادیان جو
یادگیری اثربخش
مژگان بنگر
بررسی تاثیر سواد والدین بر انگیزش تحصیلی دانش آموزان
عارفه صادقی - زهرا عباسی کلان
یادگیری معکوس
زهره سربندی فراهانی
صرفهجويي و بهرهوري بهتر از آب در ايران
معصومه قدرتی
گامهایی مؤثر برای استعدادیابی در مدارس
کوثر عسکری سیار - فاطمه رجبی ملکشاه - نازنین قلیپور قصاب
تفسیر نشانه شناسی مشتق در کتاب های درسی ریاضی ایران در یک دوره 40 ساله
سعید حق جو - ابراهیم ریحانی
تاثیر آموزش مهارت های زندگی مبتنی بر کسب مهارت جرات ورزی بر کاهش رفتارهای پر خطر دانش آموزان پسر دوره دوم متوسطه ناحیه دو شهرستان ساری
اسحق علی خطابی
روش های نوین تدریس وآموزش علوم تجربی مقطع ابتدایی
عالیه پیرخندان گل سفید - پریسا کیا - سیده لیلا سمایی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0