0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تحلیل محتوای کتاب بخوانیم مقطع پنجم ابتدایی بر مبنای پرورش تفکر انتقادی دانش آموزان
نویسندگان :
زینب کیاحسینی
1
1- پیام نور اراک
کلمات کلیدی :
تحلیل محتوا،تفکر انتقادی،کتاب بخوانیم،پایه پنجم
چکیده :
هدف پژوهش حاضر بررسی جایگاه مولفههای تفکر انتقادی درکتاب درسی بخوانیم مقطع پنجم ابتدایی است. روش تحقيق در اين پژوهش توصيفي از نوع تحليل محتوا میباشد و جامعه آماری پژوهش شامل کتاب درسی بخوانیم مقطع پنجم ابتدایی در سال تحصیلی 1401-1402 است. این پژوهش فرم تحلیل محتوا میباشد که بر اساس مولفههای 8 گانه تفکر انتقادی تنظیم شده است. نتایج حاصل حاکی از آن بود که از 68 مهارت شناسایی شده در کتاب درسی بخوانیم پایهی پنجم ابتدایی بیشترین فراوانی مربوط به مهارت تحلیل کردن (%29) و کمترین فراوانی مربوط به مهارت سوال کردن با (5/1%) می باشد. شایان ذکر است به دو مهارت ساماندهی علم مربوطه و بکار بردن واژگان انتقادی هیچ گونه اشاره ای نشده است. بنابراین در راستای پرورش هر چه بهتر تفکر انتقادی در مقطع ابتدای باید به مولفه های ان توجه بیشتری شود چرا که مقطع ابتدایی زیربنای آموزش و شکل گیری شخصیت دانش آموز برای مقاطع بالاتر به حساب می آید. .
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
افزایش آگاهی و بصیرت در مورد نماز(یکی از راههای دعوت دانشآموزان به نماز)
زهرا غفاری آبیسفلی
چگونه میتوانم بدخطی و نادرست نوشتن نوشتار امیر را حل کنم ؟
حامد رمضانی
ارائه مدل کمی مدیریت شایعه در بستر شبکه های اجتماعی در سازمان های گردشگری
محمدجواد تقی پوریان - میثم قمی اویل - بهزاد فرخ سرشت - حسنعلی آقاجانی
نحوه گذراندن اوقات فراغت دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان استان مازندران با تأکید بر نقش ورزش و تفریحات سالم
فهیمه رضائی - مهدی جعفری
واکاوی دلالتهای تربیتی ژئوفیلوسوفی با تاکید بر اندیشههای ژیل دلوز
محمد باقری دادوکلایی - مژگان جلالی کلکناری
نقش دانشگاه در آموزش خلاقیت و کارآفرینی دانشجویان
رقیه علیمردانی - محمد عباسی
بهینهسازی با استفاده از نقاط اکسترمم مطلق
محمود داورزنی - محمد یوسف احمدی
تاثیر هنر درمانی گروهی بر اضطراب امتحان دانش آموزان دختر
پروین قنبرلو - فاطمه عماری - محمد عماری
قوانین حاکم بر رسانه های گروهی نوین(ماهواره ها) در حقوق ارتباطات
محمد محسنی دهکلانی - سید حسام الدین بردبار - دانیال فرهادی
Corporal and non-corporal Punishment in Schools: A case of Khodabandeh secondary Schools
ناصر عباسی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0