0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
مقایسه تطبیقی آموزش مهارت محور در مدارس فنی حرفه ای بین کره جنوبی،ژاپن و ایران
نویسندگان :
فاطمه گنجی
1
1- دانشگاه آزاد اسلامی دماوند
کلمات کلیدی :
آموزش،مهارت آموزی،کارورزی،مدارس فنی حرفه ای،دانش کاربردی
چکیده :
با گذشت زمان و ورود جوامع به مرحله فراصنعتی وبه تعبیر برخی صاحبنظران انقلاب چهارم صنعتی یعنی عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات، توسعه روش ها، ابزارها و پیچیدگی مهارت ها، به تبع آن روش های مهارت آموزی نیز دچار دگرگونی شده اند. در این راستا بسیاری از کشورهای پیشرفته و در حال توسعه دنیا از نظام آموزش دوگانه فنی وحرفه ای تدریس مباحث نظری همراه با کارتجربی و عملی برای تربیت نیروی کار ماهر استفاده می کنند. از این رو تحقیق حاضر سعی در بررسی وضعیت نظام آموزش مهارتی کشورهای کره جنوبی، ژاپن و ایران دارد تا با شناسایی نقاط مثبت و ضعف نظام آموزش رسمی و غیررسمی این کشورها و مقایسه تطبیقی آن ها با نظام آموزش مهارتی ایران، به راهکارهایی در جهت بهبود رویکرد آموزش مهارت محور در نظام آموزش فنی و حرفه ای ایران دست یابد. به علاوه، روش تحقیق توصیفی تحلیلی است و با بررسی اسناد علمی و گزارش های های خبری جدید نتایج نشان داد: از میان 14 مولفه مهارت محوری در مدارس فنی حرفه ای، ایران همچون دو کشور کره و ژاپن از نظر یادگیری مادام العمر، تمایل به ورود به دانشگاه ، وجود دانشگاه های فنی حرفه ای، مشابهت دارد. اما در زمینه آموزش دوگانه(مدرسه-شرکت یا صنعت)، مهارت نوآورانه، مهارت ها در سطح بین المللی، مدارس ویژه کارآموزی، مدارس فنی حرفه ای تخصصی و اصلاح مستمر برنامه و سیاست سیستم آموزش حرفه ای، در مدارس فنی حرفه ای، خلاء وجود دارد که دو کشور کره و ژاپن در این زمینه ها بسیار فعال هستند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
مقایسه آموزش مجازی با آموزش حضوری
سید علی اصغر پرستاران - مریم پرستاران - زینب درویش نوری - هاجر فدوی - رودابه جانعلی پور عمران
مدلسازی حضور مجدد گردشگران ورزشی فعال سوپر لیگ والیبال کشور بر مبنای شاخص های رضایتمندی
حمیدرضا قزلسفلو - سیده زینب میرزایی - مهدی اسکندرلی - رضا ایمری
ارتباط رفتارهای خود مراقبتی پیشگیرانه از کووید19 با عوامل زمینه ای در بیماران همودیالیزی
مبینا کاویانی - نسرین رسول زاده - فاطمه کشاورز - فاطمه حسین زاده - رعنا حدادی
اثر بخشی بازی در تقویت مهارت نوشتن دانش آموزان مبتلا به اختلال نوشتن
فاطمه سلیمان پور - فاطمه آقاجان زاده - زهرا حسن نیا - مریم سلیمان پور
نقش آزمایشگاههای مجازی در بهبود یادگیری علوم تجربی دانشآموزان مقطع ابتدایی
فاطمه خدابنده لو
تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر افزایش خلاقیت دانش آموزان پایه سوم ابتدایی دبستان دخترانه تربیت بهشهر
سیده زهرا حسینی
The Effect of Situational Comedies on the Auditory Comprehension and Motivation of Iranian Intermediate EFL Learners
Mahmoud Moradi Abbasabady
بررسی آرمان گرایی در اشعار مهدی اخوان ثالث در حیطه ی اجتماعی
عادله قادی
اثرات ورزش کردن بر یادگیری دانش آموزان
رضا صفر رضوی زاده - زهرا رضوی نیا
بررسی اثربخشی کنترل استرس بر سلامت روانی دانش آموزان
زهرا رضایی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0