0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
اثر بخشی بازی در تقویت مهارت نوشتن دانش آموزان مبتلا به اختلال نوشتن
نویسندگان :
فاطمه سلیمان پور
1
فاطمه آقاجان زاده
2
زهرا حسن نیا
3
مریم سلیمان پور
4
1- دانشگاه فرهنگیان ساری
2- دانشگاه فرهنگیان ساری
3- دلنشگاه آزاد چالوس
4- دانشگاه فرهنگیان ساری
کلمات کلیدی :
آموزش مبتنی بر بازی ، اختلال در یادگیری ، اختلال در نوشتن (دیسگرافی )، نارسانویسی ، اختلال یادگیری املاء
چکیده :
اختلال دیکته نویسی و نوشتن یکی از انواع اختلالات یادگیری است که در این اختلال، مهارت های نوشتن بسیار ضعیف تر از آن هستند که از سن تقویمی، ضریب هوشی و سطح آموزش کودک انتظار می رود. فرد از طریق نوشتن می توانند يادگيری ها و تجربه های قبلی حاصل از شنیدن ، سخن گفتن و خواندن را برای خود مجسم کنند.با توجه به این که خواندن و نوشتن در دنیای امروز نیازی حیاتی است و افراد اگر حتی در یکی از این دو مهارت اساسی، مشکل داشته باشند، در وضع بسیار نامطلوبی قرار می کیرند، پس در آموزش دانش آموزان با اختلالات خواندن و نوشتن نیاز است از روش های آموزشی مناسب استفاده گردد. یکی از این روش ها استفاده از بازی درمانی است که به طور روز افزون در دنیای پیشرفته از آن استفاده می شود . با توجه به پژوهش انجام شده ، دانش آموزان به هنگام بازی به طور غیر مستقیم درگیر فرایند آموزش می شوند ومفاهیم یادگیری شده عمیق تر و طولانی تر در ذهن کودک باقی می ماند. پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر آموزش مبتنی بر بازی بر رفع مشکل اختلال در نوشتن انجام شده است .این پژوهش به روش ارزشیابی انجام شد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
اثرات مثبت آموزش مجازی در یادگیری دانش آموزان
محدثه جعفرلو
بررسی نقش دو پروتکل تمرینی توانی و توازنی بر سندروم بی ثباتی عملکردی مچ پای بسکتبالیست های نوجوان
حمیدرضا قزلسفلو - آرمین حیدری - امیرمحمد حیدری
مروری بر رضایت مندی دانش آموزان و معلمان از کلاسهای مجازی در دوران کرونا
لیلا عموئی
بررسی نظری تاثیر رهبری معنوی بر چابکی سازمانی و سرمایه فکری
مهناز رحمتی کزاز - محمد متاجی نیمور
حل مساله زمان بندی دروس مدارس با استفاده از الگوریتم رقابت استعماری
سمانه اسکو
بررسی مفهوم محارم و اختصاصات آن در زندگی
مسعود قمری - معصومه جانجانی - لیلا قمری
الگوهای تدریس کارآمد با رویکرد شناختی برای آموزش مجازی علومتجربی: یک مطالعه پدیدارشناسی
محمد دلاور - فاطمه احمدی - فریده حمیدی
نقش شیوههای فرزندپروری در پیشبینی مسئولیتپذیری دانشآموزان نوجوان
محدثه ملکزاده فیروزآبادی - خدیجه زارعی محمودآبادی - مریم زارعی محمودآبادی
استفاده از ابزارهای شبیهسازی برای بهبود نتایج یادگیری در سیستمهای قدرت
سمانه کشاورز
بررسی جایگاه مؤلفههای تربیت اجتماعی در مجموعه کتاب آموزش پیش از دبستان بر اساس سند تحول بنیادین آموزشوپرورش در برنامه درسی با رویکرد تحلیل محتوا
مصطفی حاج محسنی - علی حبیبی - نفیسه زاهدی اول
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0