0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
پیش بینی عملکرد تحصیلی براساس کیفیت زندگی و استفاده از تلفن همراه در دانش آموزان دوره دوم متوسطه آموزش و پرورش ناحیه دو ساری
نویسندگان :
پژمان تقی زاده
1
سیده مریم جعفرپور
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی چالوس
2- دانشگاه آزاد اسلامی ساری
کلمات کلیدی :
عملکرد تحصیلی، كيفيت زندگي، استفاده از تلفن همراه، دانش آموزان
چکیده :
هدف اصلی این پژوهش «پیش بینی عملکرد تحصیلی براساس كيفيت زندگي و استفاده از تلفن همراه در دانش آموزان دوره دوم متوسطه آموزش و پرورش ناحیه دو ساری» بود. روش پژوهش در این مطالعه توصیفی از نوع همبستگی انتخاب شد. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان دوره دوم متوسطه ناحیه 2 شهر ساری در سال تحصیلی 99-1398 به تعداد 5682 نفر که از این تعداد 361 نفر به عنوان نمونه بر اساس جدول کرجسی و مورگان به صورت تصادفی طبقه ای برحسب جنسیت انتخاب شد. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه های استاندارد عملکرد تحصیلی فام و تیلور (1999)، کیفیت زندگی سازمان بهداشت جهانی (1996) و میزان استفاده از تلفن همراه جنارو و همکاران (2007) بود. داده ها با استفاده از آزمون های کولموگروف–اسمیرنف، ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیره از طریق نرم افزار SPSS تجزيه و تحليل شد. نتايج نشان داد که رابطه معني دار و مثبت بين كيفيت زندگي و عملکرد تحصیلی هم چنین رابطه معني دار و معکوس بين میزان استفاده از تلفن همراه و عملکرد تحصیلی وجود دارد. هم چنین متغیرهای پیش بین می توانند 41 درصد از واریانس عملکرد تحصیلی در دانش آموزان را پیش بینی نمایند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی چالشهای ارزشیابی کیفی ـ توصیفی در نظام آموزشی ایران
زهرا بیگدلی - روح اله چراغی
Examining the application of trigonometry in different sciences
Mehran Maddah - Mohammadmahdi Nalehdar Kheljany - Mobin Baghery Kordkandy
استفاده از فناوریهای نوین (مانند هوش مصنوعی) برای ارتقای فرایند تدریس و پژوهش
فائزه رفیعی - کمیل کوزهگر کالجی
مطالعۀ مرکز توپولوژیک LUC - فشردهسازی و بررسی پیوستگی انتقالها در آن
مهران یوسفی داز
تاثیر بازارگرایی و بازاریابی الکترونیک بر عملکرد: مدیریت ارتباط با مشتریان به عنوان متغیر تعدیلگر
لیلا ملایی شمع جاران - محسن علیزاده ثانی
ترویج فرهنگ کتاب خوانی در دانش آموزان بر اساس رویکرد آموزش پژوهش محور: اقدام پژوهی
فاطمه رهبری - محبوبه حسینی شریفی
چگونه توانستم مشکل عدم توجه دانش آموز بیش فعال کلاسم رادر درس ریاضی بهبود ببخشم
صدیقه علی زاده - فاطمه علی زاده - حمید رضا علیزاده
تاثیر فضای مجازی بر تبعیت از رژیم دارویی بیماران دیابتی
سارا یوسف زاده - فاطمه رنجبرنوعی - زینب سراج - زهرا دلشاد
بررسی شیوه های آموزش علوم ابتدایی بر مبنای الگوی کاوشگری
مرتضی احمدی
تاثیر به کارگیری فناوری اطلاعات بر ارتقاء صلاحیت های حرفه ای معلمان درآموزش ریاضی
نادیا نوری - نسرین افضلی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0