0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
چگونه توانستیم با بهره گیری از نیروهای کمکی ( کارورزان و بازنشستگان ) موجبات ریکاوری معلمان خط مقدم ( سه پایهی اول ابتدایی )و خلق آموزش چهره به چهرهی پویا برای دانشآموزان همان مقطع را به سبب آیندهی کاری-تحصیلی این دو گروه فراهم آوریم؟
نویسندگان :
حسنیه قاضی زاده
1
1- اداره آموزش و پرورش تبریز4
کلمات کلیدی :
پسآکرونا،سنجش های کیفی،ارزشیابی مستمر توصیفی
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف تعیین تأثیر، بازستانی انرژی و نشاط ( ریکاوری ) معلمان خط مقدم ( دوره اول مقطع ابتدایی ) و خلق آموزش چهره به چهره پویا برای دانش آموزان همان مقطع در دوران پسآ کرونا و نقش آن در آیندهی کاری- تحصیلی دو گروه فوق انجام گرفته است. جامعهی آماری این پژوهش تمامی دانش آموزان ناحیه 4 تبریز در مقطع فوق بوده است. بدین منظور هفت مدرسه پسرانه و هفت مدرسهی دخترانهی شهری-روستایی با در نظر گرفتن معیار ( برخوردار _نیمه برخوردار _کم برخوردار) بصورت تصادفی در این مقطع (در مجموع 18 مدرسه و از هر پایه 8 کلاس ) به عنوان گروه آزمایش در نظر گرفته شده است. روش پژوهش از نوع نیمه تجربی و طرح پژوهش بصورت بررسی نتایج حاصله از آزمون های آغازین و ارزشیابی مستمر توصیفی و سنجش های کیفی بر طبق مشاهدات ( تمامی فعالیت های کلاسیک کلاسی ) و گفت و گو با معلمان مربوطه بوده است. جهت کسب اطلاعات مطالعات کتابخانه ای و مصاحبه با صاحب نظران این عرصه انجام شده است. در روند کار مشخص شد معلمان با تکیه بر همدلی و همکاری نیروهای کمکی در قالب COACH و MENTO، از طرف دانش آموزان واکنش بایسته می بینند و علاوه بر آن در خود کمتر اثری از فرسودگی انرژی می یابند. مطالعات و نتایج نشانگر رابطهی معنا داری مابین باز ستانی انرژی و نشاط و عکس العملهای مناسب و متناسب دانش آموزان در بستر یادگیری است. در عمل پس از محاسبات برحسب ضریب همبستگی پیرسون این نتیجه حاصل شد که حرکت سازمان یافته ای از طرف وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم لازم است تا، تا حد امکان تاروپود معلمان و دانش آموزان این مقطع را از آثار دوران کرونا زدود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی رابطه یادگیری سازمانی مدیران و اثربخشی مدیریت مدارس شهرستان آمل
فریده قنبری - زهرا قنبری - فاطمه صلواتی - جواد محمدی
روش های جدید و نوین تدریس و تاثیر آن بر یادگیری
زینب دشتکی
بررسی وضعیت کمبود آب و آلودگی منابع آب
فاطمه خزایی کوهپر - معصومه خزایی کوهپر
راهبردهای نوین در تقویت انگیزه ی اولیا و دانش آموزان
امیرمحمد رضایی
عدالت آموزشی در نظام آموزش رسمی ایران
سیمین امینی زارع - محمود رضا صفرائی
فلسفه تربیت با رویکرد به هرمنوتیک گادامر
عادل شمشیریان - امیر فیاض - مهشید فیاض - رویا رجب زاده - صبا قربانیان فرد
بررسی تاثیر مدیریت مشارکتی با رضایت شغلی آموزگاران مدارس پسرانه و دخترانه ی غرب استان مازندران و تاثیر مثبت آن در روند آموزش و پژوهش
زینب دلیرکوهی - شهرام رجبعلیان
راهکارهای غنی سازی اوقات فراغت دانشجو معلمان
رسول شریفی نجف آبادی
بررسی تاثیر گذاری پرخاشگری بر میزان کیفیت تحصیلی دانش آموزان، مطالعه موردی دانش آموزان ناحیه ۱ زاهدان
علی باقری فر - شهرزاد شادمان - سمیه خسروی - ملیحه ایراندگانی
بررسی رابطه بین آموزش مجازی با افت تحصیلی و خودباوری دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان رشتخوار
فاطمه بیان فر - محمد محمدیان - نگین نزوی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0