0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی تاثیر سبک زندگی اسلامی بر بهداشت روان کودکان و نوجوانان
نویسندگان :
محمد قدیری پائین لموکی
1
امیر حسین غفاری خنار
2
سید رضا جلالی کوهی خیلی
3
1- دانشگاه آزاد ساری
2- حوزه علمیه امام صادق کوتنا قایمشهر
3- دانشگاه آزاد ساری
کلمات کلیدی :
بهداشت روان،سبک زندگی اسلامی،کودکان و نوجوانان،تحقیق توصیفی-تحلیلی
چکیده :
با توجه به این که از اهداف بالادستی جامعه اسلامی تلاش برای رسیدن به تمدن اسلامی است و لازمه شکل گیری تمدن اسلامی، رواج سبک زندگی اسلامی است، این پژوهش با هدف بررسی تاثیر سبک زندگی اسلامی بر بهداشت روان کودکان و نوجوانان به روش توصیفی-تحلیلی به شیوه اسنادی انجام شد. یافته ها نشان داد دین اسلام با مكانیزم های گوناگون مانند امید، انگیزه و مثبت نگری، ایجاد شبكه حمایتی عاطفی و اجتماعی، دادن پاسخ روشن و قاطع به مفهوم خلقت، جهان و زندگی، تبیین لذت بخش و معقول از رنج، درد و محرومیت، دادن معنی و مفهوم به زندگی انسان و غیره، توانسته است در بهداشت روانی فرد و جامعه نقش موثری داشته باشد. چرا که، سبک زندگی اسلامی حاوی ذخایر بسیار غنی دینی و مفاهیم عمیق روان شناسی بوده که در تعبیر قرآنی به حیات طیبه تعبیر شده است. بنابراین، با ترویج سبک زندگی اسلامی می توان امنیت و آرامش روحی و روانی در جامعه و در بین اعضاء خانواده به ویژه کودکان و نوجوانان برقرار و سلامت روانی آنان و تمام افراد جامعه را تضمین کرد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تاثیر استرس بر عملکرد دانشآموزان و راههای پیشگیری از آن
فاطمه میهن دوست
مروری بر ارزشیابی توصیفی در آموزش ابتدایی
فاطمه پاشا - مهدی حسن تبار خوشرودی - زهرا ردایی
تاثیر استفاده از تخته هوشمندتعاملی در مشارکت و انگیزه دانش آموزان
عباس دشتی - معصومه ابراهیمی
مخاطرات روز افزون استفاده از سوختهای فسیلی راه حلها (مدیریت، اقتصاد و محیط زیست)
باقر تسلیمی - ساره کاسگری - هادی خانعلی - سیده عالیه علوی
جزوه محوری بعنوان یک چالش در امر آموزش دانشجویان در مقطع کاردانی
مرتضی ابراهیم نژاد افروزی - مهیار کریمی
تحلیل محتوای کتاب جامعه شناسی 2 متوسطۀ دوم برپایۀ ساحت ها ی شش گانۀ تربیت در سند تحول بنیادین
شهلا سلطانی
تحلیل محتوای کتاب های درسی پایه ششم ابتدایی از نظر انطباق با اهداف آموزشی و پرورشی این پایه طبق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
مبینا عاشوری تلوکی - مائده علیزاده - فاطمه فلاح - محبوبه طالبی
تعیین ارتباط عمودی کتاب های ریاضی پایه های دوم الی ششم دوره ی ابتدایی بر اساس شاخص های توالی و تداوم
آزاده میرچی - حسینعلی تقی پور
تاثیر E-learning در بهبود وضعیت آموزشی در دانشگاهها ومدارس
مژگان صنعتگران
بررسی میزان آگاهی معلمان مقطع متوسطه از نظریه شناخت گرا و به کارگیری آن در فرآیند تدریس درس زبان خارجه ( مطالعه موردی: شهرستان های چابهار و دشتیاری)
رضامحمد بالال - تیمور خدیر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0