0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
روشهای نوین تدریس در نظام آموزش و پرورش
نویسندگان :
سمیه قبادی
1
1- دانشگاه لرستان
کلمات کلیدی :
آموزش و پرورش،دانش آموز،معلم،روش تدريس،روشهاي نوين و سنتي
چکیده :
آموزش یکی از مسائل بسیار مهم نظامهاي تعلـیم و تربیـت اسـت. امروزه رسالت نظامهاي آموزشی ایجاد تغییـرات مطلوب در نگرشها شناختها و در نهایت رفتار انسانها دانستهاند. روشهاي تدریس نیز به عنوان یکی از عوامل، بـه کمـک ایـن رسالت آمده است. یکی از مشکلات مهم و اساسی در نظام آموزش و پرورش خصوصاٌ در کشور ما، به کار نگرفتن روشهای تدریس نوین در آموزش است. به همین سبب کیفیت آموزشی از سطح مطلوب برخوردار نیست و دانش آموزان علاقه زیادی به تحصیل نشان نمیدهند. یکی از دلائل آن عدم آشنایی معلمان با روشهای نوین تدریس است. روش تدریس فعال ونوين که در آن مشارکت دانش آموز و معلم را میطلبد و به جای انتقال مطالب به دانشآموز، به افزایش توانایی یادگیرنده در فرآيند یادگیری عنایت دارد. در روش تدریس فعال سعی بر این است که فراگیر خود در کسب مفهوم سهیم باشد و از طرق مختلف به فعالیتهای ذهی، علمی، فردی و گروهی دادار گردد ، به عبارت دیگر، محتوا روی درگیر شدن دانش آموزان در کسب تجارب یادیری تاکید داشته و آنان را فعال میسازد. حال در اين مقاله سعي بر آن است كه روشهاي نوين تدريس را نام برده و نكات لازم هر كدان را به اختصار شرح دهيم.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تاثیر به کارگیری فناوری اطلاعات بر کیفیت آموزش و یادگیری
لیلا قاسمی شورابی - سمیه سیفی
چگونه توانستم شب ادراری شبنم را با روش رفتار درمانی بهبود بخشم؟
مینا ریخته گر - لاله امیری - عظمی جعفری
مقایسه تا ثیر یادگیری مبتنی بر حل مساله گروهی و آموزش سنتی بر تفکر انتقادی دانشجومعلمان
نصراله حسین زاده - محمدرضا سمرقندی - سجاد ابراهیم پور
بررسی رده شناسی قیدهای ارتباط زمانی در زبان فارسی از دیدگاه معنایی و شناختی
لیلا عرفانیان قونسولی
بررسی رابطه تنظیم شناختی هیجان و تاب آوری با اعتیاد به اینترنت در دانش آموزان
الهه فدوی
بررسی اثرات فناوری بر اموزش در مدارس با نیاز های ویژه
جعفر عموزاده - رویا مددی - حنانه نیکودار - بیتا رهبری - لیلا اسدی
رویکردهای نوین در امنیت اینترنت چیزها مبتنی بر زنجیره بلوکی
فاطمه حاجی زاده قولان - رحیم اصغری
کارکرد خانواده سالم در سلامت معنوی جامعه
بهار قربان نژاد زواردهی - محمدباقر فرقانی اوزرودی
شناسایی چالش ها و موانع سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش (ترسیم شبکه مضامین با نرم افزار Nvivo)
مریم سپیانی
چگونه توانستم اختلال خواندن در دانش آموز پایه دوم را برطرف کنم؟
مهسا شعبانی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0