0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی رابطه تنظیم شناختی هیجان و تاب آوری با اعتیاد به اینترنت در دانش آموزان
نویسندگان :
الهه فدوی
1
1- موسسه آموزش عالی رحمان رامسر
کلمات کلیدی :
تنظیم شناختی هیجان ، تاب آوری، اعتیاد به اینترنت
چکیده :
با گذر زمان هر نسلی بیشتر با اینترنت آشنا و بر آن متکی می شود. بیشتر قرار گرفتن در معرض اینترنت ممکن است احتمال بروز اعتیاد به اینترنت را افزایش دهد. افراد در مواجهه با شرایط تنیدگی زا از راهبردهای تنظیم شناختی هیجان متنوعی استفاده می کنند. هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه تنظیم شناتی هیجان و تاب آوری با اعتیاد به اینترنت در دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه شهر تنکابن سال تحصیلی 98-97 است. در این پژوهش از روش توصیفی استفاده شده است و از لحاظ نوع روش پژوهش پیمایشی همبستگی می باشد. جامعه آماری این پژوهش را کلیه ی دانش آموزان در دسترس دختر دوره دوم متوسطه شهر تنکابن سال تحصیلی 97-98 تشکیل می دهند که در این پژوهش با تعداد 229 پرسشنامه به عنوان نمونه موردتحلیل قرارگرفت. یافته ها نشان می دهد اعتیاد به اینترنت با تنظیم شناختی هیجان رابطه معنادار دارد(با ضریب تعیین 32/0) و بین اعتیاد به اینترنت و تاب آوری رابطه معنادار وجود دارد(با ضریب تعیین 3/0) همچنین بین تنظیم شناختی هیجان و تاب آوری رابطه معنادار وجود دارد(با ضریب تعیین 22/0).بر این اساس نتیجه گرفته شده که بین تنظیم شناختی هیجان و تاب آوری با اعتیاد به اینترنت رابطه معنی دار وجود دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی تاثیر چند رسانه ای ها بر تقویت مهارت های یادگیری دانش آموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری در دوره ابتدایی
معصومه صالحی میر
آموزش مجازی و مزایا و معایب آن و ارائه ی تکنیک های بهبود کیفیت آموزش
فاطمه مرادی وهرانی - سارا بیات
سوره شناسی و تفسیر تطبیقی سوره انشقاق
حسن مشایخی - آمنه رمضانی
شیوه نوین تدریس در مدارس(یادگیری معکوس)
فاطمه مرادتبار - فاطمه آزادیان - الهام عیسی جان زاده
برندسازی شخصی: تحلیل بعد اجتماعی کشتی گیران
فاطمه دهپاسی - مرتضی دوستی
مشکلات آموزش و تدریس مجازی در شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد)
مهشید باستانی پورمقدم - پیوند محمدیان - صلاح الدین ابراهیمی
نقش معارف و متون دینی در هویت کودکان
افسانه بانیگل - سید جواد مومنی
بررسی تأثیر آموزش با رویکرد گیمیفیکیشن بر دانشآموزان
پریا میردارمکاری - فاطمه مسلمی
جایگاه آموزش باز و از راه دور
کبری نوروزیان - حمیدرضا فریدی - حسن فریدی
بهکارگیری فناوری اطلاعات (IT) و هوش مصنوعی (AI) در حوزه آموزش
فاطمه اصغری - هاجر دانشور - مرضیه دانشور - مریم برزگر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0