0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
نقش کنشوری خانواده و شیوه های فرزندپروری در مشکلات رفتاری و هویت یابی کودکان در دوره پیش دبستانی
نویسندگان :
مریم قمی اویلی
1
الهه صادق کوهستانی
2
زینب منصور لکورج
3
پرسیا آهنگری
4
1- دانشگاه آزاد تنکابن
2- دانشگاه آزاد اسلامی چالوس
3- دانشگاه آزاد اسلامی چالوس
4- دانشگاه آزاد اسلامی چالوس
کلمات کلیدی :
کنشوری خانواده، شیوه های فرزندپروری، مشکلات رفتاری، هویت یابی، پیش دبستانی
چکیده :
هدف از این پژوهش بررسی نقش کنشوری خانواده و شیوه های فرزندپروری در مشکلات رفتاری و هویت یابی کودکان در دوره پیش دبستانی بود. روش پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماري این پژوهش، کلیه کودکان دوره پیش دبستانی شهر چالوس در سال 1398-1397 بودند. حجم نمونه 100 نفر از این کودکان بر اساس فرمول پلنت از تاپاکینگ، فیدل و اولمن (2007) و به شیوه نمونهگیری در دسترس انتخاب و به کنشوری خانواده اپستاین، بالدوین و بیشاب (1983)، شیوه های فرزندپروری توسط بامریند (1991)، مشکلات رفتاری آخنباخ و رسکولار(2001) و پرسشنامه محقق هویت یابی ایرانی-اسلامی کودکان پاسخ دادند. دادههای جمع آوری شده با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چند متغیره تحلیل شد. یافتهها نشان داد که بین کنشوری خانواده و شیوه های فرزندپروری با مشکلات رفتاری و هویت یابی کودکان در دوره پیش دبستانی رابطه معنیداری وجود دارد (01/0>P). نتایج تحلیل رگرسیون چندمتغیره نیز آشکار کرد 8/65 درصد از واریانس مشکلات رفتاری و 8/70 درصد از واریانس هویت یابی ایرانی اسلامی کودکان دوره پیش دبستانی به وسیله کنشوری خانواده و شیوه-های فرزندپروری تبیین میشود. يافتههاي اين پژوهش نشان مي دهد كه کنشوری خانواده و شیوه های فرزندپروری سهم معنادار در پیش بینی مشکلات رفتاری و هویت یابی کودکان در دوره پیش دبستانی دارند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تبیین ارتباط یادگیری سازمانی و حمایت اجتماعی با نقش واسطهای همدلی شغلی در دبیران تربیتبدنی استان سیستان و بلوچستان
کاظم چراغ بیرجندی - میثم حسین زاده
تأثیر فناوری های اطلاعات بر آموزش و پرورش
زینب رضانیا - بهرام فلاح
راههای کاهش خشونت و پرخاشگری در نوجوانان
اعظم امیری
عشق از نگاه مولانا
سیده هما قایم مقامی
نقش مدیریت کلاس و اشتیاق شغلی در پیش بینی عملکرد کاری معلمان دوره ابتدایی آموزش و پرورش شهر ساری
علی علیزاده ملک آبادی - نجمه آقابابایی
اثر بخشی الگوی تدریس E5 (براساس رویکرد ساختن گرایی) بر خود تنظیمی و خلاقیت در درس ریاضی دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه
فاطمه بور بور
کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در تعلیم و تربیت دانش آموزان
سعید فیروزی - مسعود واحدی
توسعهی شایستگیهای دانشجومعلمان فیزیک در آموزش علوم با رویکرد پدیدهمحور
سمیرا بهرامی - سمیه ثمری
رفع کج فهمی ها در مورد آرایش الکترونی کوانتومی در کتاب شیمی دهم
علیرضا ناصری مود
ارزیابی وقوع رفتار غیرمدنی در اساتید
زهرا عابدینی - لیلا طاهری - مریم سعیدی - اعظم محمدعلی پور
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0