0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی تاثیر اخلاق کاری بر رفتار شهروند سازمانی و تعهد سازمانی معلمان مقطع ابتدایی ناحیه 7 مشهد
نویسندگان :
مهین اسداللهی چراغعلی
1
حسین مومنی مهموئی
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت حیدریه
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربیت حیدریه
کلمات کلیدی :
اخلاق كاري . رفتار شهروند سازماني. تعهد سازماني. معلمان. مقطع ابتدايي. ناحيه 7 مشهد.
چکیده :
در این مطالعه هدف بررسي تاثير اخلاق كاري بر رفتار شهروند سازمانی و تعهد سازماني معلمان مقطع ابتدايي ناحيه 7 مشهد است. این پژوهش از نوع توصیفی-کاربردی است. این تحقیق کلیه این پژوهش از حيث هدف، كاربردي قلمداد ميشود و در دستهي تحقيقات توصيفي- همبستگي قرار ميگيرد. در انجام پژوهش از روش كتابخانهاي و بصورت میدانی اطلاعات جمع آوری شده است . جامعه آماری در پژوهش حاضر كليه معلمان مقطع تحصیلی دبستان ناحيه 7 مشهد مي باشند و تعداد آنها 1150 نفر می باشد در بين آنها پرسشنامه بصورت خوشه اي پخش و جمع آوري شد ، روش نمونه گيري بر اساس فرمول جدول مورگان ، تعداد حجم نمونه در جامعه آماري تعداد 290 واحد محاسبه شده است. برای جمع آوری داده های مربوط به مبانی نظری و استخراج عوامل و شاخص های اولیه از منابع کتابخانهای و اینترنتی شامل کتب، مقالات و مطالعات موردی استفاده اشده است. جهت گردآوری اطلاعات و داده های مورد نیاز به منظور بررسی فرضیات تحقیق از پرسشنامه های پرسشنامه استاندارد اخلاق کاري گريگوري (2000) و پرسشنامه استاندارد تعهد سازمانی مایر و آلن (1990) و از پرسشنامه رفتار سازماني پادساكف (2000) استفاده شده است. داده ها با استفاده از ضریب رگرسیون و ضریب همبستگی و با استفاده از نرم افزار SPSS-20 و لیزرل مورد تحلیل قرار گرفت. یافتههای بدست آمده از تحليل داده ها نشان دهنده مقدار آماره t، اخلاق کاري بر رفتار شهروندی سازمانی معلمان مقطع ابتدایی ناحیه 7 مشهد معادل 64/11و از عدد 96/1 بیشتر است و اخلاق کار بر تعهد سازمانی معلمان مقطع ابتدایی ناحیه 7 مشهد معادل 45/7 و از عدد 96/1 بیشتر است. ضمناً سایر شرایط معادله ساختاری نیز برقرار می باشد، لذا در سطح فرض صفر را رد و فرض مقابل را مبنی بر اینکه، اخلاق کاري بر رفتار شهروندی سازمانی و تعهد سازمانی معلمان مقطع ابتدایی ناحیه 7 مشهد تأثیر دارد را می پذیریم.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بار شناختی و ایجاد طرحواره های ذهنی در جریان یادگیری
علی اکبر کریم پور - هادی کازرونی شامیری
آموزش و پرورش کارآمد ، بررسی ویژگی های آن
فریبا سروری - نفیسه ماجانی
بررسی تاثیر رهبری تحصیلی در بهبود عملکرد مدارس و ارتقای کیفیت آموزش و پرورش ابتدایی مدارس شهرستان خرم آباد
محمد صالحی - مریم علیزاده بازگیر - اعظم بهاری
بررسی رابطه شیوه های حل مسئله خلاق و سبک های شناختی با میانجیگری توجه
مریم مرادبیگی - محبوبه عبادی
بررسی چگونگی ارتباط سرمایه فکری معلمان با سرمایه اجتماعی (مطالعه موردی معلمان مقطع راهنمایی شهرستان تویسرکان)
مسعود قمری - معصومه جانجانی - لیلا قمری
یادگیری معکوس، از نظریه تا عمل
رضا براری - عباسعلی معافی - محمودرضا نظری
بررسی نقش شیوههای فرزندپروری در پیشبینی اضطراب اجتماعی دانشآموزان نوجوان
محدثه ملکزاده فیروزآبادی - خدیجه زارعی محمودآبادی - مریم زارعی محمودآبادی
امکانات شبکه های اجتماعی مجازی در ایجاد تحول تربیتی با تاکید بر اهداف سند تحولی (با نگاه انتقادی)
مهدی خبازی کناری - مصطفی عزیزی شمامی - زهرا یدالهی
بررسی رابطه ی بین تکالیف و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دبستان مختلط شهرستان چالوس در سال تحصیلی 1402 - 1403
مهدی صفایی - زینت علی کلاری - کبری مهدیزاده
بررسي علل استرس امتحان در دانش آموزان متوسطه شهرستان خدابنده
ناصر عباسی - مریم حسینی زرین گل
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0