0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
رابطه سبک های شناختی و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی با اضطراب ریاضی در دانش آموزان دختر دوره اول متوسطه ناحیه یک شهرستان ساری
نویسندگان :
اسحق علی خطابی
1
میترا حق شناس
2
1- آموزش وپرورش ناحیه 2 ساری
2- آموزش وپرورش ناحیه 1 ساری
کلمات کلیدی :
سبک های شناختی، راهبردهای یادگیری خودتنظیمی، اضطراب ریاضی
چکیده :
پژوهش حاضرکه به بررسی رابطه سبک های شناختی و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی با اضطراب ریاضی در دانش آموزان دختر دوره اول متوسطه ناحیه یک شهرستان ساری می پردازد، یک پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری کلیه دانش آموزان دختر دوره اول متوسطه ناحیه یک شهرستان ساری به تعداد 2856 نفر با استفاده از آمارکارشناسی آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ساری می باشد که در سال تحصیلی 1401-1400 مشغول به تحصیل می باشند. حجم نمونه آماری با توجه به جدول کرجسی ومورگان تعداد 340 نفر می باشد که به روش نمونه گیری غیر تصادفی انتخاب شده اند. ابزار گرد آوری داده ها در این پژوهش سه پرسشنامه استاندارد به نام های سبک های شناختی کلب(1985) خودتنظیمی دانش آموز زیمرمن و پونز( 1985) واضطراب آیرون بک و همکارانش(1990) بود. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون همبستگی پیرسون ازطریق نرم افزار SPSS- 22 انجام شده است. یافته های پژوهش نشان داد بین سبک های شناختی و اضطراب ریاضی دردانش آموزان دختر رابطه وجود دارد وهمچنین بین راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و اضطراب ریاضی در دانش آموزان دختر رابطه وجود دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
اثربخشی بازیهای آموزشی بر بهبود خلاقیت دانشآموزان کلاس اول در درس فارسی
زینب السادات دهقانی سانیج - محمدحسن گرامی
درآمدی بر ضرورتهای یاددهی مهارت حل مساله در مدارس
علیرضا طاهرنژاد
رویکرد های نوین در مدیریت زنجیره تامین
رحیم اصغری - رضا سمیاری
تحلیل محتوای کتب علوم تجربی و مطالعات اجتماعی دوره ی دوم ابتدایی بر اساس مؤلفه های محیط زیست
محدثه فقیه عبدالهی - فاطمه فیاضی
بررسی راهکارهای تامین منابع مالی در آموزش و پرورش
علی باقری فر - ملیحه ثنایی - صدیقه خواجه حقیقی - مریم نوری ورمال
بررسی تاثیرگذاری مولفه های هوش بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی منطقه نصرت آباد
مهجبین شهریاری مقدم - هژبر خمر
تحلیل استنادی مآخذ پایان نامه های فارغ التحصیلان دکتری رشته عمران دانشگاه سمنان (1390-1398)
محمد زمانی - صفیه طهماسبی
نقش معلم در فرایند آموزش و یادگیری
آمنه مهدی زاده - خاتون کیایی منصوری - مریم شکوهی
نقش آموزش در راستای اشتغال زایی دانشجویان
سعید امام قلی زاده - سجاد آقاجانی
بررسی عوامل کاهش مشکل ناخن جویدن دانش آموز محمد
نگین ولی زاده
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0