0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی تاثیر برگزاری دوره های آموزشی مدرسه محور بر ارتقاء شایستگی های حرفه ای معلمان سه دوره تحصیلی شهرستان چالوس
نویسندگان :
ملیحه شهسوار پیر کوئی
1
محدثه شهسوار پیر کوئی
2
فرزانه محمود بابوئی
3
مهدیه تیرگر فاخری
4
1- آموزش و پرورش چالوس
2- آموزش و پرورش چالوس
3- آموزش و پرورش چالوس
4- آموزش و پرورش چالوس
کلمات کلیدی :
دوره های آموزشی،شایستگی حرفه ای،معلمان سه دوره تحصیلی
چکیده :
هدف کلی از پژوهش حاضر، بررسی تاثیر برگزاری دوره های آموزشی به صورت مدرسه محور بر ارتقاء شایستگی های حرفه ای معلمان سه دوره تحصیلیشهرستان چالوس می باشد. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش، توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری آن را کلیه معلمان سه دوره تحصیلیشهرستان چالوسدر سال تحصیلی 1402-1401 به تعداد 800 نفر تشکیل می دهند. که براساس جدول کرجسی و مورگان (1970) تعداد 260 نفر با روش نمونه گیری تصادفی– خوشه ای به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. جهت جمعآوري داده ها از پرسش نامه محقق ساخته در سه مولفه (تدریس، کاربرد فناوری آموزشی، توسعه حرفه ای) با 23 سوال استفاده شده است. روایی صوری و محتوایی ابزار به تایید متخصصان امر رسید و پایایی آنبا استفاده از آزمون ضریب آلفای کرونباخ81/0=αبدستآمد. جهت تجزیه و تحلیل داده هااز آزمون های تی تک نمونه ای، t مستقل استفاده شده است. نتایج نشان داد که: برگزاری دوره-های آموزشی مدرسه محور بر ارتقاء شایستگی های حرفه ای معلمان (تدریس، کاربرد فناوری آموزشی، توسعه حرفه ای) سه دوره تحصیلیشهرستان چالوس تاثیر معناداری دارد. رتبه بندیتاثیر برگزاری دوره هایضمن خدمت مدرسه محور بر ارتقاء شایستگی های حرفه ای معلمان متفاوت است و شایستگی تدریس با میانگین رتبه ای 37/3در رتبه اول و صلاحیت کاربرد فناوری آموزشی با میانگین رتبه ای 65/2 در رتبه آخر قرار دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
رابطه بین باورهای دینی با ترس از پیشرفت بیماری واضطراب مرگ در بیماران فرهنگی کرونایی مبتلا به دیابت غیر بستری شهرستان ساری
ریحانه عباسی - ملیحه زارعی کیاپی - بتول منتظر - فتانه حسن نژاد
پیش بینی بهزیستی روان شناختی بر اساس کیفیت زندگی و تاب آوری مدیران آموزش و پرورش شهر ساری
حسین احمدی - فاطمه ذبیحی حاجیکلایی
کنترل توان در توربین های سرعت متغیر با کنترل کننده های کلاسیک بهبود یافته به کمک الگوریتم پرندگان
حسین اصغرپورعلمداری - حسن زارع - علی محمدی
بررسی اثربخشی سواد اطلاعاتی و رسانه ای معلمان بر ارتقاء مهارت های حرفه ای آنان و ارتقاء کیفیت یادگیری دانش آموزان
شیرین یزدانی تپه سری
تحلیل کارآفرینی و راهکارهای نوآورانه در آموزش و پرورش
محمد اسماعیلی - میترا یوسفی
اثربخشی زوج درمانی شناختی رفتاری بر طرحواره های هیجانی زوجین مراجعه کننده به مراکز مشاوره ای
مینا بیات - فاطمه خلیفه - صبا فقیه احمد آبادی - مهران محبیان فر
ایجاد ساختار مدیریت یکپارچه برای توسعه شرکت زمرد (با رویکرد عارضه یابی وضع موجود)
محمد سلیمانی - حسنعلی آقاجانی
چگونه می توان با شناسایی تهدیدات و فرصت های طرح ملی شهاب، دانش آموزان را در آینده ی تحصیلی وحرفه ای یاری نمود؟
حسنیه قاضی زاده علمداری - پرویز قراگوزلی
نقش ورزش در ارتقاء سلامت سالمندان
ماتینا باعث
تاثیر برنامه درسی تلفیقی بر پیشرفت تحصیلی و مهارتهای اجتماعی دانش آموزان پسر پایه چهارم شهرستان سبزوار
عباس قاسمیان - امیرحسین ایزی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0