0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تاثیر تحقیق و پژوهش در یادگیری
نویسندگان :
نگار کاظمی
1
1- دانشگاه فرهنگیان آمل
کلمات کلیدی :
تحقیق و پژوهش،یادگیری،اثرگذاری،آموزش
چکیده :
مرکز توسعه در کشور ما نظام آموزش و پرورش است که محل آموزش و دانش پژوهی است. آموزش و پرورش میتواند به عنوان یک نظام که نقش پژوهش و تعلیم و تربیت را دارد نقش ایفا کند که حاصل وجود چنین نظامی تفکر خلاق و پژوهش محور در آینده خواهد بود. رویکرد پژوهش محوری از این لحاظ مهم است که دانش آموز می تواند با توجه به علایق و اهداف خود پیش زمینه ای پژوهشی را فرا گیرد تا در آینده از آن استفاده نماید. یادگیری، فرآیندی است که به کسب دانش، مهارت و فهم بهتر از موضوعات مختلف میپردازد. در این مرور سیستماتیک، به بررسی اثرگذاری پژوهش در روند آموزش پرداخته شده است.با تحلیل مقالات علمی منتشر شده در این حوزه، نتایج نشان می دهد معلمانی که از این روش یعنی دادن کارهای پژوهشی برای دانش آموزان خود در امر آموزش استفاده میکنند دانش آموزان یادگیرنده تری را پرورش می دهند زیرا تحقیق و پژوهش تاثیرات بسیاری در یادگیری دارد از جمله: تحریک علاقه و انگیزه،تقویت تفکر انتقادی و مهارت های پژوهشی، افزایش درک مفاهیم و یادگیری عمیق، تقویت مهارت های همکاری و ارتباطی، توسعه مهارت های ارائه و ارائه های عمومی. بر اساس این مرور سیستماتیک به معلمان پیشنهاد میدهیم از تحقیق و پژوهش در امر آموزش استفاده .کنند تا نتایج قابل قبول تری را از دانش اموزان خود دریافت کنند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
شِما و نِمای ارزشیابی تجربه شده تا احیای اصول ارزشیابی در مبانی نظری سند تحول با بازی
عاطفه مجدی کفشگری - مریم گلبراری - فاطمه پور عباس قاجاری
بررسی عوامل موثر بر کیفیت تدریس در نظام آموزش عالی
لیلا اکبری - زینب دشتکی
بررسي تأثير فناوري هاي اطلاعاتي بر آموزش در مدارس
امین شیرزاد - روح الله رضایی - سیده مریم موسوی - نرگس موسوی
چگونه توانستیم از طریق برنامه های آموزشی مدرسه محور صلاحیت های حرفه ای و مجازی معلمان را در ایام کرونا یی بهبود بخشیم؟
نسا گلپایگانی
راهکارهای برطرف کردن ضعف املای دانش آموز کلاس چهارم مدرسه پسرانه شریعتی شهر زرین رود
سمیه بیگدلی
راههای پیشگیری ازشیوع آسیبهای اجتماعی درمدارس
سارا سادات هاشمی - زینب سام دلیری - فاطمه زال نژاد
بررسی رابطه بین رهبری معنوی مدیران با عملکرد شغلی و سلامت روان معلمان با نقش میانجی شادی معلمان درمدارس ابتدایی شهرستان آمل
ابراهیم صالحی عمران - علی لطفی - فاطمه بابائی
نقش آموزش و پرورش و معلم در کنترل یا کاهش آسیب های اجتماعی دانش آموزان
مرضیه خبرخوش
اثربخشی بهسازی حافظه فعال در افزایش توجّه دانش آموز پایه پنجم دارای اختلالADHD
محمدرضا عباسی
بیانیه شیکاگو، به سوی بهبود نظریه برنامه درسی
مهسا رضائی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0