0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
اثربخشی بهسازی حافظه فعال در افزایش توجّه دانش آموز پایه پنجم دارای اختلالADHD
نویسندگان :
محمدرضا عباسی
1
1- آموزش و پرورش محمودآباد
کلمات کلیدی :
کاستی توجه / بیش فعالی،حافظه فعال،توجه
چکیده :
زمینه: اختلال کاستی توجه / بیش فعالی یکی از رایج ترین اختلال های روان شناختی و عصبی رشدی دوران کودکی است که از آن بعنوان اختلال ADHD نام برده می شود. حافظه فعال یک نارسایی شناختی بنیادین در کودکان ADHD است. این اختلال با ناکارآمدی عملکردهای اجرایی از جمله حافظه کاری همراه است. هدف: اثربخشی بهسازی حافظه فعال در افزایش توجّه دانش آموز پایه پنجم دارای اختلال ADHD بود. روش: تجربه حاضر از نوع طرح درون گروهی تک آزمودنی بود. استفاده از مقیاس هوشی استنفورد- بینه برای تعیین هوشبهر خصوصا هوشبهر خرده مقیاس حافظه فعال و در ادامه مشاوره توانبخشی کارکردهای شناختی مغزی با توجه به مدل حافظه فعال ارائه شده توسط بادلی دارای اجزای: نگهداری اطلاعات شنیداری- کلامی، دستکاری اطلاعات شنیداری- کلامی، نگهداری اطلاعات شنیداری- فضایی، دستکاری اطلاعات شنیداری- فضایی، به شکل بازی و پرسش های عملی دیداری و شنیداری برای افزایش توانمندی حافظه فعال با کامران دانش آموز پای پنجم انجام شد. نتیجه: بعد از حدود 5 ماه از ارائه ی خدمات مشاوره در قالب بهسازی حافظه فعال، عملکرد تحصیلی دانش آموز که ناشی از نقص توجه و مشکل در کارکردهای اجرایی – شناختی او بود، پیشرفت قابل ملاحظه ای در عملکرد تحصیلی و افزایش توجه به دست آمد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی رابطه فرهنگ سازمانی با نوآوری آموزشی معلمان
زهره فلاح - زهرا ادیبی
طراحی آموزشی مبتنی بر واقعیت مجازی
رقیه افشاری - سعید پور روستایی اردکانی
بررسی تاثیر فناوری اطلاعات بر خلاقیت دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز تبریز
نیر ترقیخواه دیلمقانی
وسایل کمک آموزشی در یادگیری
زهره عزیززاده میری - سمانه صدرزاده - معصومه فدایی - مریم مهاجری مطلق
چگونه توانستم ناتوانی یادگیری ریاضی مرضیه را کاهش دهم و یادگیری او را ازتقاء بخشم
فخرالسادات عابدینیان
تحلیل محتوای علوم ششم ابتدایی به روش ویلیام رومی
مریم پرستاران - عاطفه کثیری - هاجر فدوی - فاطمه رستگار تبار
تاملی بر شیوه آموزش علوم زمین در مراکز تربیت معلم
رسول شریفی نجف آبادی
مقایسه تأثیر روش تدریس فناوری اطلاعات و سقراطی بر میزان یادگیری دانش آموزان
پژمان تقی زاده - نرگس سالاری
چگونه توانستم مهارت املانویسی دانشآموزم (مریم) را با روش مرحلهای تقویت نمایم؟
صدیقه محمودزاده - رضا براری
تربیت فقهی و دینی دختران
ملیحه محمدنژاد نامانلو
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0