0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
کاربست میکرولرنینگ در آموزش زبان عربی: رویکردها، مزایا و چالشها
نویسندگان :
فاطمه ربیعی
1
1- آموزش و پرورش بزینه رود
کلمات کلیدی :
میکرولرنینگ،آموزش زبان عربی،یادگیری دیجیتال،محتوای کوتاه،روشهای تدریس نوین
چکیده :
میکرولرنینگ بهعنوان یک روش نوین در آموزش، با تمرکز بر ارائه محتوای کوتاه، هدفمند و قابل فهم، توجه زیادی در زمینههای مختلف آموزشی به ویژه در آموزش زبان عربی جلب کرده است. این مقاله به بررسی کاربرد میکرولرنینگ در آموزش عربی و تأثیر آن بر یادگیری زبان عربی پرداخته است. با توجه به ویژگیهای خاص زبان عربی و پیچیدگیهای آن، استفاده از میکرولرنینگ میتواند به یادگیرندگان این امکان را بدهد که مفاهیم را در قالبهای کوچک و قابل هضم یاد بگیرند. این روش، از طریق استفاده از اپلیکیشنها، پلتفرمهای دیجیتال، و طراحی محتوای کوتاه و هدفمند، بهویژه در شرایطی که زمان و منابع محدود است، موجب افزایش انگیزه و بهبود درک مطلب میشود. همچنین، میکرولرنینگ به یادگیرندگان این امکان را میدهد که بهطور مستمر و در هر زمان و مکان به منابع آموزشی دسترسی داشته باشند. با این حال، محدودیتهای میکرولرنینگ در آموزش مفاهیم پیچیدهتر و نیاز به ترکیب آن با روشهای سنتی و جامعتر از جمله چالشهایی است که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج تحقیق نشان میدهند که میکرولرنینگ میتواند بهعنوان یک ابزار مؤثر در بهبود فرآیند یادگیری زبان عربی مورد استفاده قرار گیرد، بهویژه در شرایط مدرن آموزشی که نیاز به انعطافپذیری و دسترسی آسان به محتوای آموزشی بیشتر احساس میشود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقش آموزش و پرورش در تحقق جامعه مدنی
مریم احمدی نژاد بندری - زهرا حاجی پور - فائزه آرمات
تبیین ارتباط یادگیری سازمانی و حمایت اجتماعی با نقش واسطهای همدلی شغلی در دبیران تربیتبدنی استان سیستان و بلوچستان
کاظم چراغ بیرجندی - میثم حسین زاده
جایگاه آموزش باز و از راه دور
کبری نوروزیان - حمیدرضا فریدی - حسن فریدی
تاثیر رهبری متواضعانه مدیران بر رفتار خود توسعه ای و انگیزه توفیق طلبی معلمان (مورد مطالعه: معلمان مقطع ابتدائی شهرستان تربت حیدریه)
رمضان نجاتی
مدیریت زمان
سیده خدیجه هاشمی - عصمت مسعودی ندوشن
نقش چندرسانه ای ها برعملکردتحصیلی وخودتنظیمی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی در درس ریاضیات
فریده فلاح - صمد ایزدی - محمد علی جوادی
برنامه های نوین آموزش رایانه به دانش آموزان دوره ی ابتدایی
سیده رقیه رمضان زاده مقری - مریم کاردگر
بررسی رابطه بین مدیریت دانش و خلاقیت معلمان مدارس ابتدایی بهشهر
محمد قاسم زاده - مرتضی پریچهره تروجنی - شهناز عبدالله پور
بررسي رابطه بهداشت رواني و عوامل استرس زا در پيشرفت تحصيلي دانش آموزان متوسطه دوره اول
عبداله ميرزائي - طاهره میرزائی - خیراله خدابنده لو - ناصر عباسی
بررسی بدمفهومشهای دانشآموزان دختر پایه نهم در قانون پایستگی انرژی و اثر کاوشگری بر آن
فرشته گلیان
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0