0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
مدیریت زمان
نویسندگان :
سیده خدیجه هاشمی
1
عصمت مسعودی ندوشن
2
1- آموزش وپرورش ساری /آزادتهران جنوب
2- آزادتهران جنوب
کلمات کلیدی :
زمان، مدیریت زمان، عامل انسانی
چکیده :
زمان مهمترین منبع برای رهبران است. منابعی مانند نیروی کار، سرمایه و یا امکانات برای رهبران از اهمیت بسیاری برخوردارند، اما زمان ضروریست. کارآمد بودن افراد و افزایش بازدهی سازمان ها به شدت با میزان بهره وری آنها از زمان در ارتباط است. بنابراین، رهبران به طور ویژه می بایست هوشیاری بسیاری نسبت به هویت زمانی خود داشته باشند. هرچند، زمان مفهومی نیست که رهبران به سادگی آن را مدیریت و یا حتی درک کنند. زمان وجهه های مختلفی در بین مردم دارد. چالشی در رابطه با ترتیب زمانی وجود دارد، یعنی وقتی که کسب و کار و مدیریت به طور همزمان انجام می شوند، رسیدگی همزمان به روابط انسانی و مدیریت را نامناسب می سازد. تجربه ی هر شخص از زمان با شخص دیگر تفاوت دارد و شرایط گوناگون به طور پیوسته تجربه ی افراد را دستخوش تغییر قرار می دهد. بنابراین، اغلب اوقات رهبران متوجه میشوند که برنامه ریزی و هماهنگی با آن یا تصمیم به عملی سازی در یک زمان توافقی کار مشکلی است. برخی افراد بهتر از دیگران خود را با هم زمانی حقیقی رهبران وفق می دهند. در نتیجه برای رهبران نیز درک چگونگی تجربه ی اعضای سازمان از زمان بندی خود و میزان آگاهی آنها کار دشواری است. پیش از اینکه این امکان فراهم باشد تا یک فرد میزان بهره مندی خود از زمان، جهت گیری زمانی فردی و نگرش خود نسبت به زمان را مدیریت کند، لازم است تاشرایط را هوشیارانه بسنجد. این مقاله با تحقیقات در مورد شناخت ماهیت زمان و آگاهی افراد نسبت به زمان و واقعیت زمانی آنها سر و کار داردتوضیحاتی درباره اصول مدیریت زمان ، برنامه ریزی درست و مدیریت بهینه زمان همچنین تکنیکهای با ارزش مدیریت زمان راشامل می شود ودر آخربه چند تمرین ذهنی برای افزایش مدیریت زمان خود می پردازد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
چالش ها و مسئولیت های آموزشی در درس ریاضی
مریم یوسفی تبار فیروزجاه - فاطمه احمدی راد - فاطمه طالب پور آقا ملکی - مرضیه سادات حسن پور اطاقسرا
بررسی انواع تکالیف هدفمند در دوره ابتدایی
مریم نبی پور خانقاه - فرزانه الهیار
مقایسه انگیزه ی تحصیلی در نوجوانان خانواده طلاق و تکاولیاء و نوجوانان عادی
سمیرا رضایی ملال
استفاده از بازاندیشی راهی برای یادگیری مسائل پیچیده شیمی دبیرستان
فاطمه قائمی امیری - زهرا قائمی امیری
شیمی مواد و جدول تناوبی مدرن عناصر
سیف الله قاسمی
بررسی وضعیت کمبود آب و آلودگی منابع آب
فاطمه خزایی کوهپر - معصومه خزایی کوهپر
رابطه وابستگی به شبکه های اجتماعی و ویژگی های شخصیتی هگزاکو با پرخاشگری دانش آموزان پایه ششم ابتدایی
سیده قدسیه کاملی - ولی الله میثاقی
اثربخشی قصه درمانی بر استرس ادراک شده دانش آموزان دوره دوم ابتدایی
فاطمه طاهری
اثربخشی توانبخشی شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی در خودکارآمدی دانش آموزان دوره دوم ابتدایی
طاهره توفیقی
روش تدریس خلاق در آموزش عالی و مقایسه ادراک از جو کلاس در دانشجویان دانشگاههای دولتی و آزاد(به انضمام مطالعه موردی)
خدیجه مهمانچیان ساروی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0