0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
اثر بخشی نقش و جایگاه مدیریت شهری درتوسعه فضای های سبزشهری نمونه موردی: شهرفریدونکنار
نویسندگان :
شکرالله جعفری
1
محمدظاهر محمدی
2
1- معاون شهرداری فریدونکنار
2- شهرداری
کلمات کلیدی :
مدیریت،مدیریت شهری،فضای سبز
چکیده :
ازدياد جمعيت، گسترش شهرها، تولد كلان شهرها و خارج شدن از بافت سنتي و طبيعي شهرها پيوسته موجب شده است كه متفكران طراحي محيط هاي شهري در پي احياي نيازهاي حياتي شهرها همچون فضاي سبز و چشم اندازهاي طبيعي باشند.برای هزاران سال، انسان از طبیعت سود برده است و همواره سعی نموده تا آن را به وضعیت دلخواه خود درآورد و درمواقعی که نیروهای فوق انسانی طبیعت به خروش در می آیند از آسیب های آن در امان بماند. مديريت، روش دستيابي به اهدافي است كه براي يك سازمان در نظر گرفته مي شود.و وظايفي است كه بر عهدة مدير گذارده مي شود. مديريت به معناي برنامه ريزي ،سازماندهي، نظارت و ايجاد انگيزش است.چنانچه شهر به مثابة يك سازمان قلمداد گردد،لازم است كه در رأس آن و به منظور اداره امور شهر از فني استفاده گردد كه مديريت شهري نام دارد . مديريت شهري بايد براي شهر ، برنامه ريزي هايي را به انجام برساند فعاليت هاي شهري را سازمان دهد و بر فعاليت هاي انجام شده نظارت كند.هدف از تحقیق بررسی اثر بخشی نقش و جایگاه مدیریت شهری درتوسعه فضای های سبزشهری مورد شهر فریدونکنار می باشد.روش تحقیق بصورت پیمایشي ، توصیفي- تحلیلي است . روش گردآوری اطلاعات نیز بصورت اسنادي و میدانی از طریق پرسشنامه در قالب طیف لیکرت طراحی شده و سئوالات تحقیق از طریق نرم افزار(SPSS) مورد ارزیابی قرار گرفته شده است، نتايج تحقيق نشان مي دهد با توجه به حد متوسط گویه ها و بکار گیری آزمون t تک نمونه ای همانطور كه جدول (3) نشان مي دهد در تمامی شاخص ها (گسترش پارک و بوستانها،توسعه کالبدی پایدارشهری،حفظ محیط زیست شهری،توسعه مبلمان شهری،بهسازی فضای سبز،مشارکت شهروندان در توسعه فضای سبز) گویه های تبیین کننده سطح معناداری بالاتر از 01/0 را نشان می دهد. این بدان معناست که اثربخشی جایگاه مدیریت شهری در توسعه فضای سبزشهری فریدونکنار بر سطح خانوارهای نمونه بیش از حد متوسط ارزیابی شده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تأثیر تدریس مبتنی بر هوشهای چندگانه بر میزان یادگیری دروس اصلی در دانشآموزان مقطع ابتدایی
آذر ثمرقندی - زینب عظیم پور
مدلسازی پیشبین در مبدل بوست مرتبه دوم با لحاظ قیدهای غیرفعال: رویکردی مبتنی بر بهینهسازی مقید
حسین سعیدی
بررسی محتوای کتاب ریاضی (2) پایه یازدهم تجربی دوره متوسطه از لحاظ سیالی ، انعطاف پذیری و ابتکار بر اساس الگوی خلاقیت گیلفورد
مریم اسدی
استفاده از اشکال مختلف در آموزش معلمان دوره ابتدایی آینده از طریق آموزش از راه دور
طاهره کدخدائی - سیده زکیه حسینی پارسا - مریم وحدتی نیا
چگونگی مدیریت مدرسه با روش مدیریت جامع مدرسه
ملیحه صادقی - ابراهیم صادقی
تاثیربرگزاری دوره های آموزشی مجازی بر ارتقاء صلاحیت های حرفه ای معلمان دوره ابتدایی استان مازندران
ملیحه شهسوار پیرکوئی - فاطمه بهار - طاهره سام دلیری - پریسا کیا لاشکی
آموزش مجازی
زینب طهماسبی فرد - مرضیه پناهی پور
نقش معلم در فرایند آموزش و یادگیری
آمنه مهدی زاده - خاتون کیایی منصوری - مریم شکوهی
مروری براثربخشی آموزش فراگیردرمدارس ایران
سلمان حیدری - نرجس سلیمانپور
اثربخشی آموزش مهارت های زندگی(برقراری ارتباط مؤثر و خودآگاهی) بر سرسختی دانش آموزان
پژمان بریمانی - علیرضا اسلامی - سمانه دوست محمد - زهرا اسلامی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0