0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی محتوای کتاب ریاضی (2) پایه یازدهم تجربی دوره متوسطه از لحاظ سیالی ، انعطاف پذیری و ابتکار بر اساس الگوی خلاقیت گیلفورد
نویسندگان :
مریم اسدی
1
1- ادلره آموزش و پرورش
کلمات کلیدی :
گیلفورد، خلاقیت، سیالی، تفکر واگرا
چکیده :
هدف اصلي این تحقیق، بررسي محتوای کتاب ریاضي (2) پایه یازدهم رشته تجربی دوره دوم متوسطه بر اساس الگوی خلاقیت گیلفورد است. روش تحقیق در این پژوهش، از نوع تحلیل محتوا و کاربردی است. روش: جامعه آماری این پژوهش، شامل محتوای کتاب درسي ریاضي (2) پایه یازدهم تجربی در سال تحصیلی 99-1400 است. حجم نمونه برابر با حجم جامعه آماری انتخاب شده است. ابزار این تحقیق، فرم تحلیل محتوای محقق ساخته با توجه به الگوی عوامل خلاقیت گیلفورد است. برای تحلیل محتوای کتاب درسي ریاضي (2) پایه یازدهم تجربی از یک طرح کد گذاری استفاده شده است. این کار در سه مرحله انجام شده است. در مرحله اول محتوای کتاب به سه قسمت(کار در کلاس، فعالیت ها و تمرینات) تقسیم شده؛ در مرحله دوم کلیه واحدها در تمامي قسمت ها با طبقه مورد نظر از نظر شاخص های خلاقیت گیلفورد مطابقت داده شده و در جداول مربوطه ثبت شده؛ در مرحله سوم واحدهایي که در سطح بالای عوامل خلاقیت گیلفورد قرار داشتند شناسایي و شمارش شده اند. یافته ها: یافته ها نشان دادند که کتاب درسي ریاضي (2) پایه یازدهم تجربی، تأکید زیاد به سطح حافظه شناختي و تفکر همگرا دارد و به تفکر واگرا و تفکر ارزشیاب در حد ضعیفي توجه نموده است. نتیجه گیری: درمحتوای کتاب درسي ریاضي (2) یازدهم تجربی، بین سطوح گوناگون خلاقیت گیلفورد تعادل مناسبي وجود ندارد و باید در این زمینه تمهیداتي اندیشیده شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تبیین رابطه یادگیری و چابکی سازمانی با نقش میانجی سرمایه روانشناختی در معلمان استان ایلام
نسرین رحمی - مهین خیراللهی - آزیتا دارشی - مریم محمدیاری
طبقه بندی با استفاده از الگوریتم ژنتیک و نرم افزار جهت تشخیص قابلیت انتخاب
شکوفا مستوفی - عطاالله رفیعی باجی گوابر - شیوا عباسقربانی - احمد رشوندی
ارزیابی و بررسی الگوریتم های امنیتی در سرویس های ابری
مرتضی غضنفری - پویان صالحی
بررسی تاثیر گیمیفکیشین( بازی وارسازی) بر خلاقیت سازمانی و انگیزش شغلی معلمان مقطع ابتدایی شهرستان تربت حیدریه
حسین مومنی مهموئی - زهرا رستم پور کاریزکی
نقش گروه های آموزشی در توانمند سازی حرفه ای معلمان
مریم حسین پور
پیش بینی عزت نفس بر اساس شفقت به خود و بهزیستی روانشناختی دانشآموزان نوجوان
اعظم دادور - فائزه قانع اردکانی - حدیثه کارگر شوروکی
بررسی وشناخت سلامت روان دانش آموزان در محیط آموزشی
علیرضا آراسته - زهرا آراسته
ارائه الگوریتم نهان نگاری در تصاویر بر اساس کدگذاری بلوک
مرتضی غضنفری - پویان صالحی - اسماعیل ملک زاده سرایی
بررسی نقش فناوری اطلاعات در تحقق و پیشبرد راهبردهای اقتصاد مقاومتی
علی توسلی - نگین صادقی
The Influence of Mobile Devices on Motivation in Language Learning Among High School Students: A Review of Theories, Tools, and Impact
Seyedeh Atefeh Mousavi Qeidari
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0