0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
نقش فضائل و توانمندی شخصیتی بر مسئولیت پذیری و خودکارآمدی معلمان تربیت بدنی ناحیه 2 شهرستان ساری
نویسندگان :
سعید خدابخشی پالندی
1
بردیا دادخواه
2
احمد انیشه
3
مهدی نادری
4
1- آموزش و پرورش ناحیه 2 ساری
2- آموزش و پرورش ناحیه 2 ساری
3- آموزش و پرورش ناحیه 2 ساری
4- آموزش و پرورش ناحیه 2 ساری
کلمات کلیدی :
فضائل و توانمندی شخصیتی،مسئولیت پذیری،خودکارآمدی
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف «بررسی رابطه بین فضائل و توانمندی شخصیتی بر مسئولیت پذیری و خودکارآمدی معلمان تربیت بدنی ناحیه 2 شهرستان ساری»، یک پژوهش توصیفی از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری کلیه معلمان تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرستان ساری به تعداد 145 نفر که در سال تحصیلی 1403-1402 در مدارس مشغول به تدریس می باشند. حجم نمونه آماری با توجه به جدول مورگان به تعداد 105 نفر از معلمان آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرستان ساری با شیوه نمونه گیری برحسب جنسیت از نوع تصادفی طبقه ای انتخاب شدند.ابزارجمع آوری اطلاعات سه پرسشنامه توانمندی های منش پترسون و سیگلمن (2004) و مسئولیت پذیری پرسشنامه روانشناختی کالیفرنیا (1987)، پرسشنامه خود کارآمدی عمومی شرر و مادوکس (1982) بود. تجزیه و تحلیل داده ها، در بخش آمار توصیفی از ابزارهایی مانند: میانگین،واریانس، انحراف معیار و در بخش آمار استنباطی از آزمون همبستگی پیرسون با استفاده از نرم افزار SPSS.25 انجام شد. یافته های پژوهش نشان داد که :1-بین فضائل و توانمندی شخصیتی بر مسئولیت پذیری معلمان تربیت بدنی ناحیه2شهرستان ساری رابطه وجود دارد. 2- بین فضائل و توانمندی شخصیتی بر خودکارآمدی معلمان تربیت بدنی ناحیه2شهرستان ساری رابطه وجود دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی مقایسه ای اختلالات رفتاری و عملکرد تحصیلی در دانشآموزان مقطع ابتدایی دارای پدر معتاد و سالم
محمدرضا سمیعی زنوز
نقش سواد فناوری در بهبود شایستگی های تحصیلی و تدریس دانشجومعلمان
مریم منصورسمائی - کیمیا صفرپور کاکرودی
آثار و آسیب شناسی محکومیت کیفری با رویکرد جرم شناسانه
مهرناز روحانی - صدیقه صفایی
آموزش مجازی و مزایا و معایب آن و ارائه ی تکنیک های بهبود کیفیت آموزش
فاطمه مرادی وهرانی - سارا بیات
ابزار سنجش موانع جریان دانش در سازمان
عسگر اکبری
بررسی رابطه بین رضایت از زندگی و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان فنی و حرفه ای شهرستان آمل
صدیقه علیزاده - حمید رضا علیزاده - فاطمه علیزاده
کاربرد چندرسانه ای های آموزشیِ در فرایند یاددهی- یادگیری ریاضی
مینا خانپور درکا - فریده فراحی
پیش بینی رابطه ی بین اشتیاق تحصیلی و تجربه ی یادگیری دانش آموزان پسر دوره ی دوم ابتدایی شهر ساری در سال تحصیلی 98-1397
آرش ابراهیم زاده - یوسف ساداتی - محمدعلی محجرخیری
نقش سبکهای فرزندپروری و طرحواره معیار سرسختانه والدین در پیشبینی اضطراب اجتماعی دانشآموزان دختر نوجوان
حدیثه کارگر شوروکی - فائزه قانع اردکانی - اعظم دادور
تأثیر روش های نوین و خلاقانه ی آموزشی در یادگیری ریاضی
سعید اندرواژسارانی - ملیحه کاردگر - سیده سارا هاشمی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0