0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
On the Relationship between Iranian EFL Teachers’ Emotional Intelligence and Classroom Management Styles across Gender
نویسندگان :
Zahra Aghazadeh
1
Maryam Soleimani
2
1- Ministry of Education
2- Farhangiyan University
کلمات کلیدی :
EI،EFL Teachers،Classroom Management Styles
چکیده :
Classroom management is an indispensable piece of the teacher’s career since a teacher who is unable to manage the classroom effectively cannot cause an efficient teaching. Thus, the present study investigated Iranian EFL teachers’ emotional intelligence and its relationship with classroom management styles in private language institutes. To this end, Martin, et al.’s (1998) Attitudes and Beliefs on Classroom Control Inventory (ABCC), and Bar-On’s (1997) Emotional Intelligence (EI) questionnaire were administered to 160 Iranian EFL teachers working in private language institutes. The analysis of the findings through Pearson correlation revealed that interpersonal (r= .239, p= .002), adaptability (r= .318, p= .000), and general mood (r= .162, p= .041) sub-scales had a significant positive correlation with instructional management. Moreover, interpersonal (r= .162, p=.041) and general mood (r= .265, p= .001) sub-scales had a significant positive correlation with the people management. Finally, interpersonal (r= .107, p=.009) and general mood (r= .125, p= .008) sub-scales had a significant positive correlation with the behavior management. Furthermore, the findings demonstrated a significant positive correlation between Iranian EFL teachers’ total emotional intelligence and total classroom management styles. (r= .216, p= .006). Finally, statistically significant differences among teachers' classroom management styles (but not their EI) were found with respect to gender. The pedagogical and theoretical implications were accordingly discussed.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تاثیر توسعه اقتصادی، اجتماعی و جمعیت در برنامه ریزی آموزش و پرورش
طاهره محمدی تویه دروای - مهسا لازمی طالشمیکاییل
تحلیل تاثیر ترکیب آموزش مبتنی بر پروژه و فناوری های تعاملی در افزایش خلاقیت و دستاوردهای تحصیل دانش آموزان ابتدایی
آمینه شریف زاده - شادیه اسعدی - ناهید امین پور - شیما نازنینی
نقش آموزش در بحران آب
فروزان ناصری - ثنا محمدزاده
بررسی موانع عدم استقرار مدارس هوشمند در ایرانh
روح اله چراغی - زهرا بیگدلی
بررسی نظام آموزشی پژوهش محور مبتنی بر رویکرد کارآفرینانه
زینب کرمی
کیفیت بخشی به آموزش و یادگیری ریاضی
نادره حمیدی - مرضیه سادات حسن پور اطاقسرا - زهرا صالحی - سمانه شریعتی بین کلایی
مزایا و معایب آموزش مجازی
معصومه غلامی - راحیل اسدی
تاثیر نگرش داﻧﺶ آﻣﻮزان ﺑﺮ کاﻫﺶ اﺳﺘﺮس اﻣﺘﺤﺎن
فاطمه دانشفر - کیمیا دانشفر
مقایسه ابعاد تعهد حرفهای داوران کشتی استان مازندران
سید حسین علوی - اباذر اسلامی
بررسی نتایج کاربرد آموزش الکترونیکی در آموزش و پرورش و آموزش عالی
فائزه مؤمنیان - مائده صالحیان
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0