0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تبیین مدل رگرسیونی همدلی شغلی و انگیزش ورزشی با نقش میانجی تسهیم دانش در معلمان تربیت بدنی استان خراسان جنوبی
نویسندگان :
فرشته میرزایی ده آبادی
1
الهام میرکاظمی
2
مهدی عسکری نیا
3
1- دانشگاه تهران
2- دانشگاه بیرجند
3- دانشگاه آزاد بیرجند
کلمات کلیدی :
همدلی شغلی،انگیزش ورزشی،تسهیم دانش،معلمان تربیت بدنی
چکیده :
هدف این پژوهش تبیین مدل رگرسیونی همدلی شغلی و انگیزش ورزشی با نقش میانجی تسهیم دانش در معلمان تربیت بدنی استان خراسان جنوبی میباشد. روش تحقیق از نوع توصیفی – پیمایشی از نوع همبستگی میباشد. جامعه آماری کلیه معلمان تربیتبدنی استان خراسان جنوبی به تعداد 1852 نفر بودند. با مراجعه به جدول مورگان تعداد 320 نفر به عنوان نمونه آماری به شکل خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. محقق از پرسشنامه تسهیم دانش دیکسون (2000)، پرسشنامه همدلی مارک دیویس (1983) و پرسشنامه ارزیابی انگیزههای ورزشی پلتیر و همکاران (۱۹۹۵) برای جمعآوری دادههای آماری استفاده کرد. تحقیق نشان داد که ارتباط بین همدلی شغلی و انگیزش ورزشی با تسهیم دانش در معلمان تربیت بدنی استان خراسان جنوبی معنادار و مثبت میباشد. تسهیم دانش 28 درصد از تغییرات واریانس همدلی و 22 درصد از تغییرات واریانس انگیزش ورزشی معلمان تربیت بدنی استان خراسان جنوبی را تبیین میکند. در نتیجه ايجاد مجموعه ظرفیتهای لازم در كاركنان براي قادر ساختن آنان به ايجاد ارزش افزوده در سازمان و ايفاي نقش و مسئوليتي كه در سازمان به عهده دارند توأم با كارايي و اثربخشي. نامشخص بودن آینده و فقدان برنامهریزیهای صحیح، بیش از هر عاملی آنها را متأثر مینماید.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تأثیر معلمین و محیط مدرسه در ارتقاء و توسعه سلامت اخلاقی و روانی دانش آموزان
معصومه صالحی میر
راهکارهای تقویت مهارت خواندن و درک مطلب دانش آموزان به روش اقدام پژوهی
عسل فریدونی کوچکسرایی
تبیین ارتباط سرمایه روانشناختی و فرسودگی شغلی با نقش واسطهای رضایت شغلی در معلمان شهرستان راسک
سید خلیل آهسته - فاطمه شهرکی
اثربخشی آموزش توجه برعملکرد با یکپارچگی حسی برکاهش اختلال املایی در دانش آموزان ابتدایی
لیلا گرگانی - صادقی عالمی زکیه - فاطمه صادقی
پیشگیری از رفتارهای پرخطر(گرایش به دخانیات، مصرف مواد و خشونت) در دانش آموزان مدارس
حکیمه بیگدلی
فعال کردن کلاس ریاضی و بهبود فرایند یاددهی و یادگیری با روشهای خلاقانه
زهره فاطمی نژاد
چگونه توانستم مشکل کند نویسی دانش آموز پایه دوم ابتدایی را بهبود ببخشم؟
فاطمه عباسی
آشکارسازی ناپایداری گذرای ولتاژی ژنراتور سنکرون به کمک تئوری بیزین
حسن زارع - سهیل رنجبر
اثربخشی آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد بر اضطراب دانشآموزان دختر دوره متوسطه شهرستان نکا
فاطمه سورتیجی اوکرکایی - نفیسه خورشیدی - طیبه یزدانی
بررسی تاثیر تکلیف شب بر فرآیند یادگیری دانش آموزان ابتدایی
زهرا بهرامی - سیده بتول حسینی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0