0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
مقایسه ویژگیهای شناختی دانشآموزان تیزهوش و عادی
نویسندگان :
سید ناصر حسینی مقدم
1
مهدی محمودی
2
معصومه السادات حسینی مقدم
3
1- دانشگاه پیام نور مرکز تهران - جنوب
2- دانشگاه پیام نور مرکز تهران - جنوب
3- دانشگاه سراسری شیراز
کلمات کلیدی :
تیزهوش،دانشآموزان،عادی،مقایسه،ویژگیهای شناختی
چکیده :
اين پژوهش با هدف مقايسة ويژگيهاي شناختي دانش آموزان تيزهوش و عادي انجام گرفت. دانشآموزان تيزهوش افرادي با توانايي يادگيري سريع، داراي توانايي پيشرفته در زمينه ويژ هاي همانند رياضي يا خواندن، خلاقيت و مهارت كلا مي زياد هستند و دانشآموزان عادی دانشآموزانی با میزان یادگیری و ویژگیهای شناختی نرمال هستند. روش تحقيق حاضر کتابخانهای و با مطالعه کتابها و مقالات مختلف انجام شد. نتایج پژوهش حاضر نشان داد که دانشآموزان تيزهوش در مقايسه با دانش آموزان عادي در ویژگیهای شناختی و حوزه هاي زبان گفتاري، گوش كردن، سازمان دهي، صحبت كردن، معني شناسي و نحو بيشتر است. بر اساس يافته هاي به دست آمده مي توان گفت كه دانش آموزان تيزهوش در مطالعات صورت گرفته در پژوهش حاضر نسبت به دانش آموزان عادي در ويژگيهاي شناختي برتري دارند
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی رابطه بین سبک های فرزند پروری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
فاطمه اسمعیلی جویباری - پروانه بخشی کوهی خیلی - سیدیوسف ساداتی پایین رودپشتی
نقش آموزش و پرورش در کاهش آسیب های اجتماعی و بهبود سلامت روانی دانش آموزان
سمانه امیری - سمیه بریمانی - اکرم جوانمرد - الهام راضی
چگونه توانستیم با روش بازی درمانی همزمان با دارودرمانی، خواندن و نوشتن را در دانشآموز بیش فعال پایه دوم بهبود بخشیم؟
زینب رمضانی حاجی آبادی - آزاده حبیبی شاهاندشتی - محدثه بردیده
پیشبینی دلزدگی تحصیلی بر اساس خودناتوانسازی تحصیلی و شیوه های فرزندپروری ادراک شده در دانشآموزان
فاطمه رنجبر
نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات(ICT) در آموزش
فرامرز علی پور - ارکیده افتخاری - سیده فاطمه حسینی
بررسی کارآفرینی و نقش مدیریت در کارآفرینی
جعفر عسگری - مصطفی شیبانی
جایگاه یادگیری سیار در آموزش و بررسی چالش های آن
امه کلثوم غلامحسین زاده - زهرا گرگانی فیروزجاه
راهبردی برای تدریس شیمی دبیرستان بصورت مفهومی و بنیادی
سید مهدی نیاکانی - حسین عباس تبار آهنگر
بررسی کتاب ریاضی پایه ی ششم ابتدایی در نظام آموزشی 3 – 3 – 6 و تحلیل محتوا بر اساس دیدگاه خلاقیت گیلفورد
عبدالله عزیزی - شهناز عزیزی
بررسی تاثیر فناوری اطلاعات در فرایند یاددهی ـ یادگیری علوم تجربی
سید هادی رضایی نیکو
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0