0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
نقدی بر کتاب حسابان (1) پایه یازدهم متوسطه ی دوم (رشته ریاضی و فیزیک) بر اساس بررسی تناسب کتاب با ساحتهای شش گانه تعلیم و تربیت و هویت ملی، آماره ی t و دیدگاه دبیران
نویسندگان :
منظر مالکی
1
فاطمه مقصودی
2
1- دانشگاه فردوسی مشهد
2- بیرجند
کلمات کلیدی :
تحلیل محتوا،کتاب حسابان (1)،هویت ملی،ساحت شش گانه تعلیم و تربیت،پایه یازدهم
چکیده :
هدف پژوهش حاضر، تحلیل محتوای کتاب حسابان (1) پایه یازدهم متوسطه دوم، چاپ 1400 است. کتابهای درسی بستر مناسبی برای انتقال مفاهیمی همانند هویت ملی هستند. در این میان کتابهای ریاضی میتوانند نقش مهمی ایفا کنند. نتایج تحلیل محتوا نشان میدهد که به شکل متوازن و یکسان به همه ابعاد هویت ملی توجه نشده است. براساس نتایجی که از آزمون t تک نمونهای به دست آمد، روش ارزشیابی در کتاب با اهداف از پیش تعیین شده متناسب است، حجم کتاب متناسب نیست و وضعیت موجود منطق تدریس محتوا بر اساس منطق ساماندهی تجویز شده مناسب است، اما این کتاب از نظر قاعده ایجاد انگیزه، ارائه دانش، مهارت، نگرش و تثبیت تناسب ندارد و همچنین محتوای کتاب با تفاوتهای فردی یادگیرندگان متناسب نیست.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تاثیر آموزش حل مسئله بر خودکارآمدی و سبک های مقابله ای در دانشجویان دختر دانشکده فنی مهندسی دانشگاه آزاد تبریز
فاطمه رحیمی - مریم نوظهور
چگونه توانستم با آگاهی سازی آسیب های ارتباط ودوستی با جنس مخالف درفضای مجازی (تلفن همراه )رادر دانش آموزان کلاس (مریم 2) پس از کرونا وبازگشت به مدرسه کاهش دهم ؟
زهرا منوچهری - پرویز نیک روش
تاثیر آموزش مهارت هاي اجتماعي بر اختلالات رفتاري دانش آموزان دبستاني شهرستان ساری ناحیه یک
مبینا عاشوری تلوکی - علی اصغر عبدی - سهیل طالبی - سمیه نامدار آزادگله
تشخيص بيماری ريوی با روش جدید قطعه بندی
حمید بهادر - عواطف سیاحی عوفی
تقویت مهارت نوشتن با کمک بازی های بومی _ محلی ׃ اقدام پژوهی
الهه مسلمی یورخانی
بررسی فن آوری های نوین آموزشی وتاثیر آن در حوزه یادگیری
حمیده حامی
نقش استفاده از روش های تدریس فعال در بهبود یادگیری دانش آموزان
مریم محمدی - مرتضی محمدی
تاثیر مدارس هوشمند بر خودکارآمدی دانش آموزان ابتدایی شهرستان بهشهر
زهرا راستگو - زهرا خواجوی - کبری خادملو - آرزو موجرلو
پژوهشی بر دانش آبکاری در شیمی جهت ارائه به کارگاه های کارآفرینی
الناز خلیلی
جایگاه تحقیق و پژوهش در مدارس ، چالش ها و ضرورت ها
حسن خواجوند - سیاوش غلامی - لیلا خوئی - زهرا خوئی - سمیه نجار
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0