0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی اثربخشی آموزش مستقیم بر عملکرد و کلاس معکوس بر پیشرفت تحصیلی ریاضی دانش آموزان پایه اول
نویسندگان :
شایسته پوراکبر فیروز
1
زینت علی کلاری
2
کبری مهدیزاده
3
1- آموزش و پرورش چالوس
2- آموزش و پرورش چالوس
3- آموزش و پرورش چالوس
کلمات کلیدی :
آموزش مستقیم بر عملکرد،کلاس معکوس،پیشرفت تحصیلی ریاضی،دانش آموزان پایه اول
چکیده :
هدف: از این پژوهش بررسی اثربخشی آموزش مستقیم بر عملکرد و کلاس معکوس بر پیشرفت تحصیلی ریاضی دانش آموزان پایه اول بود. روش پژوهش شبه آزمایشی پیش آزمون-پس آزمون بود. همینطور جامعه آماری دانش آموزان پایه اول شهید مباشری دلگشا شهر هچیرود به تعداد 32 نفر بودند که به روش سرشماری انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها، از آزمون معلم ساخته استفاده شد. همچنین جهت مداخله، از فیلم و محتوای آموزشی معلم ساخته بهره برداری شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها آزمون تی تک نمونه ای آمیخته انجام شد. یافته ها: تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد: افزایش میانگین در نمره های پیشرفت تحصیلی ریاضی در روش معکوس برابر با 68/0 بود که حاکی از اندازه اثر متوسط است. و افزایش میانگین در نمره های ریاضی با آموزش مستقیم بر عملکرد برابر با 12/0 بود حاکی از اندازه اثر کوچک است. نتیجه گیری: استفاده آموزش مستقیم بر عملکرد کمتر از کلاس معکوس می تواند پیشرفت تحصیلی ریاضی دانش آموزان پایه اول را در داشته باشد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
مطالعه مروری فعالیت بدنی و اختلالات ناشی از پُرخوری عصبی در دانش آموزان
حسن عموزاد مهدیرجی - ساجده فدائی ریحان آبادی - مرتضی پریچهره
پیشبینی ارتباط ویژگیهای شخصیتی با دانشآفرینی در ورزش و تعهد شغلی در دبیران تربیتبدنی استان کرمانشاه
فواد نوروزی - مسلم غلامی - هانی زمانی
شناسایی عوامل مدیریت فرهنگ و باورهای مذهبی در دوره متوسطه
پروانه مهرجو - ابوبکر علیپور اقدام
آزمایشگاه مجازی: روش نوین در آموزش
بهناز کالجی
اختلال یادگیری در دانشآموزان، علل و راهکارهای درمان
نرگس محمودیان
طراحی آموزشی مطالعات اجتماعی پایه های سوم و چهارم ابتدایی در مدارس چندپایه
مریم دیوسالار - سیده بتول حسینی
بررسی رابطه سرمایه روانشناختی و تعلقخاطر به مدرسه بر اساس رفتار شهروندی در دبیران تربیتبدنی شهر طبس
فاطمه بخشائی - مینا اکاتی - منصوره توسلی
اثربخشی نقاشی درمانی گروهی بر هوش هیجانی دانش آموزان پسر
ماری محمدی
بررسی مدل رگرسیونی استرس شغلی و هوش معنوی در معلمان تربیت بدنی شهر بیرجند
نرگس فروتن - مهلا مویدی مقدم - عاطفه آبیار - سعید سعیدی
بررسی عوامل مؤثر بر هویت حرفه ایی معلم
سپیده سلمانی ملک کلایی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0