0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
راهبردهای مدیریت کلاس درس برای دانشآموزان با اختلالات رفتاری
نویسندگان :
مهسا رضائی
1
1- دانشگاه فرهنگیان
کلمات کلیدی :
اختلالات رفتاری،دانش آموزان،مدیریت کلاس،کلاس درس
چکیده :
تدریس در مدارس امروزی کاری دشوار است. دانش آموزان دارای روان بسیار متنوعی هستند که لازم است احساس ایمنی و امنیت کنند تا بتوانند مطالب درسی را به راحتی فرابگیرند. برخی از دانش آموزان از خود رفتارهایی بروز می دهند که به توجه آموزگار نیاز دارند و ممکن است زمان و انرژی معلم را به خود اختصاص دهند. این دسته از دانش آموزان، افرادی هستند که با اختلالات رفتاری روبه رو هستند. لذا هدف از پژوهش حاضر «بررسی راهبردهای مدیریت کلاس درس برای دانش آموزان با اختلالات رفتاری» می باشد. روش پژوهش حاضر از نوع کیفی بوده و شیوه گردآوری دادهها نیز مبتنی بر شیوه کتابخانهای و اسنادی میباشد و شیوه تحلیل دادهها نیز مبتنی بر شیوه توصیفی میباشد. یافتههای پژوهش حاکی از آن است که در دوره های ابتدایی و راهنمایی، هم مشاوره پیش بینی نشده است و هم از کسانی توقع مشکل گشایی می رود که خود چندین کاره اند. در مدارس غیرانتفاعی، بحث مشاوره، داستان خاص خود را دارد. هسته های مشاوره ادارات آموزش وپرورش، مراکز مشاوره وابسته به انجمن اولیا و مربیان و سایر عواملی که به نوعی در موضوع دخیل هستند، شاید توفیقهای موردی و جزیی داشته باشند اما اثرگذاری آنها گسترده نیست. همه این ضعف ها و ناکارآمدی ها، ناشی از نگرش های تک بعدی و عدم توجه به بستر و میدانی است که مشکلات در آن روی می دهند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
Frequency and Effectiveness of Communication Strategies among Iranian Students
Maryam Soleimani
رابطه بین انگیزه دانش آموزان و دستاوردهای تحصیلی آنان
امیرحسین آقاجانی
تکنولوژی نقل و انتقال با تکیه بر مفاهیم اسلامی (مورد مطالعه: کاربرد تکنیک طی الارض)
سرور سفیدگر - حسین علی احمدی جشفقانی
بررسی نقش نهاد آموزش و پرورش در مقابله با آسیب های رسانههای نوین
بهزاد مرادی
مطالعه مروری در رابطه با فناوری اطلاعات وارتباطات
مهتاب نقیلو
اثر بخشی درمان شناختی رفتاری گروهی بر خودکارآمدی دانش آموزان متوسطه اول
سیده سکینه ذبیحی - حکیمه ضامنی جعفرکلائی - سیده فاطمه زهرا ذبیحی
چگونه توانستیم دانش آموزان را با قلب و انواع رگ آشنا کنیم؟ (درس پژوهی)
محبوبه مراد زاده جدول نو - زهرا خانه گیر - ملیحه براهویی - زینب جرگه - اطهره زابلی - مهدی خانگیر
نقش تفاوت های فردی در برنامه ریزی درسی
نیما جمشیدی کمرودی - سیده سارا میری شهنه کلائی
رابطه سبک های یادگیری کُلب با عملکرد تحصیلی دانش آموزان پایه ششم پسر مدرسه استقلال شهرستان اسلامشهر استان تهران سال تحصیلی 3_1402
زهرا عارفی - سودا محبی - مرتضی قاسمی اقدم
بررسی نقش دو پروتکل تمرینی توانی و توازنی بر سندروم بی ثباتی عملکردی مچ پای بسکتبالیست های نوجوان
حمیدرضا قزلسفلو - آرمین حیدری - امیرمحمد حیدری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0