0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تاثیرراهبرد آموزش تکلیف محور مریل بر یادگیری و یادداری دانش آموزان پایه پنجم شهرستان چالوس در درس ریاضی
نویسندگان :
خیرالله قابلی
1
حسین رئسیان
2
رمضان جعفرپور کیاسری
3
سید محمد رضا رسولی جامخانه
4
1- دانشگاه فرهنگیان پردیس دکتر شریعتی
2- فرهنگیان پردیس دکتر شریعتی ساری
3- فرهنگیان پردیس دکتر شریعتی ساری
4- فرهنگیان پردیس دکتر شریعتی ساری
کلمات کلیدی :
راهبرد آموزشی تکلیف محور ، ریاضی ، یادگیری و یادداری
چکیده :
پژوهش گران حوزه ی آموزش بر این باور هستند که شیوه ی آموزش تاثیر به سزایی در عملکرد یادگیری و یادداری دانش آموزان دارد لذا در این پژوهش دو راهبرد آموزشی سنتی و تکلیف - محور مریل با هم مقایسه گردید.هدف از این پژوهش تاثیر راهبرد آموزشی تکلیف – محورمریل بر یادگیری و یادداری در درس ریاضی پایه پنجم دبستان است. روش پژوهش آزمایشی و به صورت پس آزمون و پیش آزمون میباشد.و جامعه آماری دانش آموزان پایه پنجم شهرستان چالوس در سال تحصیلی 98-99 می باشد. بدین منظور دو کلاس پایه پنچم با تعداد دانش آموزان 57 نفر در مجموع به طور تصادفی انتخاب گردید که در دو گروه آزمایشی و کنترل قرار گرفته اند ، و فصل دوم کتاب ریاضی به آنها به دو روش سنتی و تکلیف - سمحور مریل آموزش داده شده است . پس از جمع آوری داده های حاصل از پس آزمون و پیش آزمون و تجزیه و تحلیل آنها مشخص گردید که در آموزش فصل دوم ریاضی پایه پنجم روش تکلیف – محور مریل نسبت به روش سنتی از کیفیت و مزیت بیشتری برخوردار است و می توان آن را به عنوان روش تدریس برتر دانست.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی عملکرد آموزش بر حفاظت از محیط زیست در کشورهای پیشرفته و ایران
پری سیما حسین زاده - فاطمه تقی زاده - ساجده سید نژاد
بررسی تاثیر دوره های آموزش خانواده بر عملکرد تحصیلی و تربیتی دانش آموزان دوره ی ابتدایی
سیده نیره هاشمیان رستمی - فاطمه فرزانه صاحبی - سمیه عباسی آزاد گله
تاثیر هنر درمانی گروهی بر اضطراب امتحان دانش آموزان دختر
پروین قنبرلو - فاطمه عماری - محمد عماری
مزایا و معایب استفاده از واقعیت مجازی و افزوده در آموزش زبان انگلیسی
سحر حمیدیان پور
بررسی خلاقیت ریاضی فردی دانشجو معلمان ریاضی در فرآیند طرح مسئله ریاضی
امیر سلطانی فرد - ابراهیم ریحانی - سعید حق جو
تاثیر سلامت روان بر میزان اشتیاق دانش آموزان به مدرسه در بین دانش آموزان (مدرسه هیات امنایی بنت الهدی شهرستان بهشهر)
زینب یونسی رباطی - محمدرضا نقوی - مرتضی پریچهره تروجنی
شمسه نقشی به قدمت تاریخ
محمد ظهرابی
بررسی روش هایی بکارگیریآموزش مجازی در ارتقای فرآنید یاددهی یادگیری دانش آموزان مدارسابتدایی در سال تحصیلی 1399
لیلا بیژنی کشکک - آزاده پورزال - شیما حسنی
تأثیر آموزش غنی شده مبتنی بر شبکههای مجازی بر یادگیری و یادداری درس علوم دانش آموزان پسر پایه چهارم شهرستان آمل
رضا پاشا - محمد جواد عبدی - سید اکبر احمدی - فاطمه کلوانی نیتلی
تحلیل محتوای هدیههای آسمانی سوم ابتدایی بر اساس شاخص سطح خوانایی گانینگ و دعوت به پژوهش ویلیام رومی
افشین میرزالو
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0