0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
کووید 19 و نگاهی به نظام تعلیم و تربیت
نویسندگان :
مهرداد سعدی
1
کبری دلفی
2
1- آموزش و پرورش عشایر خوزستان
2- آموزش و پرورش شوش دانیال
کلمات کلیدی :
کووید 19،تعلیم و تربیت،نطان
چکیده :
ویروس كوويد 19 و پیامد های مختلف آن نظامهاي آموزشي در جهان را با چالش هایی مواجه کرده است. چالش هایی در دسترسي برابر به آموزشها، تغيير روش تدريس و روشهاي ارزشيابي دانشآموزان برخي از اين نکات هستند. مجازی جايگزين يادگيري حضوري و اين شرايط جديد نظامهاي آموزشي را در معرض تجارب و مخاطرات نويني قرار داد. اين فرصتها و تهديدها موجب توسعه و ترويج مهارتهايي جديد و در خطر قرار دادن مهارتهاي اکتسابي پيشين گرديدهاند. نظامهاي آموزشي با بزرگترين تعطيلي و بحران در طول تاريخ مواجه شدند. مقالۀ حاضر با هدف بررسی تغييرات جديد در سایه کرونا و واکنش به اين تغييرات نوشته شده است. نگارنده با تکیه بر دانش و تجارب زیسته خود و با استفاده از روش مروري و تحليلي اطلاعات موجود در اين حوزه واکنشهاي لازم براي مقابله با بحران آموزشي ایجاد شده را مورد بحث قرار داده و در نتيجه روشهاي مختلفي براي تقويت و تحکيم نظام آموزشي و کاهش آثار زيانبار بحران موجود بر نظام آموزش و پرورش ارائه می کند
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
اولویتبندی عوامل مؤثر بر موفقیت المپیاد ورزشی درون مدرسهای
مژگان رعنایی - امین امانی
اثربخشی آموزش مهارت های زندگی(برقراری ارتباط مؤثر و خودآگاهی) بر سرسختی دانش آموزان
پژمان بریمانی - علیرضا اسلامی - سمانه دوست محمد - زهرا اسلامی
تاثیر روش تدریس آزمایشگاهی در یادگیری ریاضیات دوره اول متوسطه
گلسا عظیمی - بهزاد تودرواری
آزمون بین المللی تیمز و بررسی عملکرد دانش آموزان ایرانی در درس ریاضی
میثم گرجی درونکلایی - علیرضا کلاگر - مصطفی گرجی درونکلایی - سید محمد رضا موسی زاده
فناوری های آموزشی در علوم تجربی دوره ابتدایی
فاطمه سیاه پشت خاچکی
بررسی رابطه بین مهارت های ارتباطی مدیران با رضایت شغلی معلمان مقطع ابتدایی شهر سنندج
سیامک صادقی - داود غلامی - محسن عبدالملکی
ضرورت بررسی مفهوم امکانپذیر بودن یا نبودن رسم با خطکش و پرگار
محمود داورزنی - سحر احمدی - ریحانه فاتحی
چگونه توانستم باعث پیشرفت در درس ریاضی دانش آموز دیرآموز پایه دوم دبستان بشوم؟
سمیه بیگدلی
بررسی رابطه حساسیت اضطرابی و جو عاطفی خانواده با میزان آسیب روانی در دانش آموزان متوسطه
الهه خسروی لرگانی
جایگاه پژوهش در مدارس؛ راهکارها و موانع پیشرو
فاطمه ابوالی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0